معدوم شدن بیش از ۲ تُن مواد غذایی غیربهداشتی در اسفراین خراسان‌شمالی

مدیرگروه بهداشت محیط دانشکده علوم‌پزشکی اسفراین گفت: بیش از ۲ تُن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف از ابتدای سالجاری تاکنون در این شهرستان کشف و معدوم‌ شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سعید بخشنده روز چهارشنبه اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید در سالجاری از مراکز تهیه، توزیع و مواد غذایی، شیرینی فروشی‌ها، سامانه‌های آبرسانی و اماکن عمومی زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی اسفراین انجام شد.

وی افزود: در این بازدیدها ۲۵ مورد پرونده تخلفات نیز به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشکده علوم‌پزشکی اسفراین ادامه داد: جدای از این اقدامات هزار و ۴۶۶ مورد کلرسنجی از آب شرب و ۸۲ مورد آزمایش‌های میکروبی نیز انجام شده است.

بخشنده با اشاره به بازدید مستمر کارشناسان سلامت از مراکز تهیه، توزیع و مواد غذایی و اماکن عمومی، گفت: گروههای بازرسی دانشگاه علوم پزشکی، اصناف، تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت وظیفه نظارت بر اماکن عرضه و توزیع مواد غذایی و اقامتی را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: شهروندان در زمان خرید مواد غذایی به مشخصات کامل بهداشتی مندرج بر روی بسته بندی همچون تاریخ تولید و انقضا توجه کنند و موارد احتمالی تخلف را به شماره تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت اطلاع دهند.

چهار هزارو ۵۸۸ واحد صنفی در اسفراین خراسان شمالی فعالیت می کنند.