شرکت ۲۲۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در طرح یاوران ولایت

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۲۲۰ دانش آموز متوسطه دوم در دوره یاوران ولایت استان شرکت می‌کنند.


گزارشی از : حمید رضا تاکی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سرهنگ امانتی در نشست خبری با بیان اینکه از این تعداد ۱۰۸ دانش‌آموز پسر و ۱۱۲ دانش‌آموز دختر ، متوسطه دوم هستند گفت: دانش‌آموزان از نظر رتبه علمی و اخلاقی شناسایی و مصاحبه و گزینش می‌شوند و در سال تحصیلی جدید فرمانده مقاومت بسیج خواهند شد.

وی افزود: طرح یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزان به معنای کادرسازی برای انقلاب و تمدن سازی است و برابر دو سند بالادستی گام دوم انقلاب، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند اعتلای بسیج این طرح پایه ریزی شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالرضا (ع) استان از برگزاری یک دوره برای دانش آموزان خبر داد و گفت: این دوره از ۱۴ مردادماه به صورت سه شبانه روز در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر برای پسران و از ۱۷ مردادماه به مدت سه شبانه روز در پردیس دانشگاه فرهنگیان برای دختران برگزار می‌شود.

سرهنگ امانتی افزود: ۸۰ درصد مدارس تحت پوشش بسیج دانش‌آموزی هستند و محتوای دوره نیز در قالب جهاد تبیین و عفاف و حجاب و مقابله با ناآرامی‌ها است.

وی با بیان اینکه اردو‌های پیشرفت امید برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: اردو‌های بهسازی و زیباسازی مدرسه به عنوان هجرت سه، نزدیک به دو دهه انجام می‌شود و ۲۲۰ گروه جهادی در مدارس استان داریم و سال گذشته ۱۰۷ مدرسه بهسازی و زیباسازی شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالرضا (ع) استان افزود: امسال ۴۰۰ مدرسه برای بهسازی و زیباسازی هدف‌گذاری شده که حدود یک هزار نفر دانش‌آموز در این بهسازی مشارکت خواهند داشت.