عزاداران از مسیرهای پنج گانه راهی بهشت متقین بیرجند می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیات‌های عزاداری صبح عاشورا (جمعه) از مسیرهای پنج گانه به سمت بهشت متقین بیرجند حرکت می‌کنند و نماز جمعه عاشورایی در این مکان اقامه می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی روز پنجشنبه اظهار داشت: مراسم محوری عزاداری از ساعت ۱۰:۳۰ فردا در محل گلزار شهدا بیرجند (میدان قتلگاه) آغاز می‌شود و پس از آن با توجه به همزمانی روز عاشورا و جمعه همزمان با سایر نقاط استان آیین نماز جمعه در این مکان به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اقامه خواهد شد.

وی اظهار داشت: پس از اقامه نماز جمعه برخی هیات‌ها تا ساعت ۱۷ روز جمعه عزاداری خواهند کرد و مراسم شام غریبان هم در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: شب عاشورا هم هیات‌های عزاداری و مردم از مسیرهای مختلف به سمت مسجد عاشورا و حسینیه فاطمیه حرکت می‌کنند و در آنجا به عزاداری می‌پردازند.

همچنین همزمان با عاشورا نماز جمعه عاشورایی در ۲۶ نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی در این باره گفت: هیات‌های عزاداری هر سال در محل مساجد و تکایا نماز ظهر عاشورا می‌خوانند اما امسال به دلیل همزمانی عاشورا با روز جمعه، هیات‌های عزاداری در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام حامد شاه‌بیکی با بیان اینکه شعار نماز جمعه این هفته "نماز جمعه عاشورایی، همیشه مردمی همیشه انقلابی" است افزود: این آیین عبادی سیاسی در بیرجند به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در بهشت متقین، محوطه قتلگاه اقامه می‌شود.