هویت زن مسلمان یکی از مسائل اساسی جامعه است.

طیبی از طلاب حوزه علمیه قم عنوان کردند: یکی از چالش های جدی جامعه هویت سازی برای جامعه می باشد که متاسفانه در برخی ابعاد درست عمل نمی شود.


گزارشی از : کوثر علیزاده


طیبی در جلسه محفل انس با قرآن کریم که در محل فاطمیه شهر اسفدن برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت همین کم کاری و غفلت ها باعث شده است تا هویت زن مسلمان به یکی از چالش های جدی جامعه تبدیل شود.
هویت زن مسلمان یکی از مسائل اساسی جامعه است.

وی در ادامه بیان داشتند: نسل جدید ما هویت مشخصی ندارد و متاسفانه برخی از دختران و بانوان جامعه ما نسبت به ارزش ها و کمالات انسانی خویش بی توجه هستند و همین امر باعث می شود دشمن در این حوزه نفوذ کند ، و علت این بی هویتی این است که ما در این حوزه کار نکرده ایم و این چالش به خاطر ضعف آموزشی در کشور است .
طلاب حوزه علمیه قم افزود :اگر دانش آموز ما نسبت به ارزش های درونی خود به معرفت برسد شاهد آسیب رسانی دشمن نخواهیم بود.
طیبی با بیان این که هر شخص چه رابطه ای با جهان هستی دارد و این که هر فرد باید به خودشناسی و خدا شناسی برسد اظهار کردند:آنچه برای جامعه لازم و ضروری است آگاهی و بصیرت افراد نسبت به مسائل جامعه می باشد.
وی در خصوص این که بانو فاطمه زهرا (س) نمونه کامل زن مسلمان در طول تاریخ است و تمام افراد بویژه بانوان و دختران ما باید از ایشان الگو بگیرند گفتند:خودشناسی مقدمه خداشناسی است اگر چشم دل را باز کنیم و با دیده تعمق بنگریم خداوند را در مظاهر طبیعی خواهیم دید.
وی در پاسخ به اثبات خداوند و سوال چرا باید از خداوند اطاعت کنیم، مثالی از پدیده های طبیعی بیان کردند؛ این که یک گل نماد عظمت و خالقیت و خلاقیت خداوند سبحان است و هر پدیده ای برای بوجود آمدن باید خالقی داشته باشد پی به وجود خدا می بریم، این که گل برگ های هر گل برای محصول خاصی تولید میشود بعنوان مثال گل محمدی برای تهیه گلاب مورد استفاده قرار میگیرد پی به حاکمیت و حکیم بودن خداوند می بریم.
طلاب حوزه علمیه قم ادامه داد: از آنجا که هر کس فطرتا خداجو و به دنبال کمال است و خداوند هدف از خلقت انسان را عبودیت معرفی کرده است لذا حقیقت وجودی انسان روح اوست همان طور که خداوند در آیه ۷۲ سوره "ص"می فرماید: و ازروح خودم در تو دمیدم پس وظیفه ما این است که حافظ این امانت الهی باشیم.
طیبی در ادامه افزورد :متاسفانه امروزه برخی افراد از این اصل حقیقی دور شده و هدف را در جسم جست وجو می کنند ،و با انواع و اقسام تغییرات ظاهری سعی در زیبایی جسم خود دارند در حالی که آنچه باید سعی شود به زنگار گناه آلوده نشود روح آدمی است.
وی گفت : پس چه زیباست به جای تلاش برای زیباتر شدن جسم به زیبایی حقیقت وجودی مان توجه کنیم و از رشد و بالندگی نور وجودی مان غافل نشویم.
طلاب حوزه علمیه در پایان مراسم نیز به مدیحه سرایی در وصف کودک سه ساله امام حسین علیه السلام و به نوحه خوانی ابا عبدالله الحسین علیه السلام پرداختند.