شناسایی بنگاه‌های املاک فعال در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح ضربتی شناسایی بنگاه‌های املاک فعال در استان اجرا می‌شود تا نتایج آن را به تهران گزارش کنیم.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان افزود: براساس آمار موجود هزار و ۲۵ بنگاه املاک در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۶۶۴ مورد در مرکز استان است.

وی با تاکید بر اینکه بنگاه‌های فعال در استان باید شناسایی شوند گفت: طرح ضربتی شناسایی بنگاه‌های املاک در مدت ۲۰ روز بعد از عاشورای حسینی در سطح استان اجرا می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود، برای کنترل نرخ اجاره مسکن در کشور، خواستار تشکیل این کارگروه شده است.

بنگاه‌های املاک فعال در خراسان جنوبی شناسایی می‌شوند

وی با بیان اینکه سامانه‌ای هم برای ثبت اجاره املاک راه‌اندازی شده است گفت: از سال ۱۳۵۲ قانونی برای حوزه مسکن داشته‌ایم که تاکنون اجرایی نشده و وزیر راه و شهرسازی به دنبال اجرای آن است.

عباس‌زاده تصریح کرد: بانک‌های استان باید پیگیری لازم را برای مشخص شدن سهم استان از وام ودیعه مسکن انجام دهند تا کسانی که شرایط مورد نظر را دارند، بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی مشکل خاصی در زمینه اجاره مسکن وجود ندارد و در قالب این کارگروه در بیرجند می‌توانیم اقدامات مورد نظر را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل در تعیین قیمت اجاره واحدهای مسکونی، میزان عرضه و تقاضاست افزود: مؤثرترین راه کنترل بازار مسکن، اجرای طرح نهضت ملی مسکن است