برگزاری دوره آموزش حوله بافی و پخل بافی در شهر عشق آباد

صنایع دستی و هنرهای بومی _سنتی وابسته به صنایع دستی، علاوه بر جنبه اقتصادی، زبان گویای تاریخ اجتماعی جوامع و نمایان گر فرهنگ ها و هنرهای قومی مردم ما هستند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان، رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از برگزاری دو دوره آموزشی صنایع دستی در رشته های پخل بافی و حوله بافی و پارچه بافی در شهر عشق آباد طبس خبر داد و گفت: پخل بافی و حوله بافی بعنوان رشته های اولویت دار بومی شهرستان که با سبقه تاریخی طولانی هستند دارای توجیه اقتصادی خوبی برای توسعه ، اشتغال خانگی و کارگاهی و حتی زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد کارگاههای متنوع پارچه بافی و حوله بافی و تولید البسه می باشد.
به گفته عرب: دوره آموزش پخل بافی با 11 هنرآموز و حوله بافی با شرکت 13 هنرآموز در مدت حدود یکماه برگزار گردید و مورد استقبال بانوان شهر عشق آباد قرار گرفت.

محمد عرب افزود :شرکت کنندگان این دوره ها گواهینامه معتبر آموزش دریافت می نمایند و می توانند از خدمات پیش بینی شده برای صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شامل : صدور مجوزهای انفرادی و کارگاهی ، تسهیلات کم بهره و امکان حضور در نمایشگاههای شهرستانی ، استانی و ملی ، بیمه ، معافیت های مالیاتی و ... بهره مند شوند.
به گفته وی : افراد آموزش دیده که قصد فعالیت در این رشته ها و سایر رشته های صنایع دستی را دارند می توانند از تسهیلات با نرخ بهره 4 درصدی مشاغل خانگی در قالب طرح پشتیبان بهره مند شوند و در مسیر راه اندازی و توسعه کارگاههای صنایع دستی در رشته های مختلف خصوصاً قلم زنی ، مسگری ، گیوه بافی ، حوله بافی ، سفالگری و سرامیک ، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و... حمایت می کنیم.