۵۱۴ تن برنج و شکر آماده توزیع در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تامین اقلام مورد نیاز مردم در ماه محرم خبر داد و گفت: ۴۱۶ تن برنج و ۹۸ تن شکر به عنوان سهمیه خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان افزود: اقلام خوراکی مورد نیاز موکب‌ها و هیات‌های مذهبی استان از جمله گوشت قرمز و مرغ، برنج و شکر در ماه‌های محرم و صفر تامین شده است.

وی گفت: ۱۰۰ تن آرد نیز برای تامین نان در این ایام اختصاص یافته است که توسط فرمانداری‌ها بین نانوایی‌های منتخب توزیع می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هیات‌های معرفی شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری مباشرین و نظارت فرمانداران در شهرستان‌ها اقلام مورد نیاز خود را تحویل می‌گیرند.

وی از سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواست پیگیر افزایش سهمیه اقلام مورد نیاز هیات‌های مذهبی استان باشد تا در زمینه تامین این اقلام هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.

اشرفی درباره توزیع لاستیک خودرو هم گفت: با توجه به نابسامانی در بازار لاستیک باید فروش لاستیک توسط شرکت کویر تایر در استان مدیریت شود.

وی بیان کرد: به عنوان مصوبه ستاد تنظیم بازار برای انجام این کار سامانه‌ای ویژه ثبت نام لاستیک برای خراسان جنوبی طراحی شود تا همه مردم بتوانند لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: نباید لاستیک تولید کویرتایر در اختیار کارمندان ادارات قرار گیرد بلکه باید برای دسترسی عمومی از طریق سامانه ویژه به فروش برسد.

وی همچنین از اجرای طرح متناسب سازی قیمت انواع نان با توجه به طی مراحل اداری آن و تایید وزارت کشور از اول مرداد خبر داد و گفت: تاکید دولت بر افزایش نرخ نان نیست، ممکن است در برخی نان‌های خاص بخشی از عقب ماندگی‌های نرخی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده، به شکل متناسب سازی نرخ رقم بخورد.

اشرفی عنوان کرد: با موافقت معاون اول رئیس جمهور طرح یکی شدن آرد درجه یک و ۲ در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا در صورت کسب نتایج خوب، اجرای این طرح در استان‌های دیگر هم دنبال شود.

وی افزود: براساس دستور استاندار خراسان جنوبی تمامی اقلام تنظیم بازار استان باید توسط اصناف توزیع شود و اگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهمیه‌ای از تهران برای توزیع بگیرند، از انجام این کار استقبال می‌کنیم.