بهره مندی 2500 مددجوی بهزیستی از ۱۳۳ خدمت مختلف

محمدجواد نوروزی مقدم گفت: سازمان بهزیستی بیش از ۱۳۳ خدمت مختلف را به مددجویان خود ارائه می دهد که در شهرستان فردوس نیز دوهزار و ۵۰۰ مددجوی بهزیستی از این خدمات بهره مند می شوند.


گزارشی از :اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: تعداد هزارو ۳۳۳ معلول و ۹۶۰ خانوار مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی شهرستان فردوس قرار دارند که ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان به حساب آنان واریز می شود.

وی با اشاره به انجام توافق نامه بین بهزیستی و بیمه سلامت، تصریح کرد: با اجرای این توافق نامه، بیش از ۷۰ درصد بیمه هزینه آزاد درمانی برای مددجویان بصورت رایگان و تعداد ۱۱۰ بیماری شناخته شده شامل این توافق نامه است.

رئیس بهزیستی فردوس با اشاره به فعالیت ۳۳ مرکز ‌و موسسه زیر نظارت بهزیستی در این شهرستان، یادآور شد: مرکز مهر پسران با ۱۵ فرزند و مرکز مهر دختران با ۱۲ فرزند از جمله مراکز تحت نظارت بهزیستی است و یارانه ابلاغی به این مرکز ماهیانه به ازای هر نفر یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان است.

نوروزی مقدم همچنین به فعالیت سامانه ۱۲۳ اشاره و تصریح کرد: این مرکز با هشت نفر پرسنل در دو شیفت کاری ارائه خدمت می دهد و در سال گذشته ۲۱۵ مورد مداخله در بحران شامل ۴۵ مورد همسر آزاری، ۳۶ مورد کودک آزاری، ۱۶ مورد اقدام به خودکشی، پنج مورد فرار از منزل و ۱۱۲ مورد طلاق ثبت شده است.

وی همچنین به انجام غربالگری شنوایی نوزادان به تعداد هزارو ۶۰ نوزاد شهری و‌ روستایی اشاره کرد و ‌گفت: در این رابطه تعداد چهار نوزاد دارای اُفت شنوایی شناسایی و در غربالگری بینایی نیز از بین دوهزار ۵۰۳ مورد غربالگری تعداد ۷۰ کودک دارای اختلالات بینایی شناسایی شدند و شهرستان فردوس رتبه دوم سطح استان در اجرای طرح غربالگری را از آن خود کرده است.