وجود ۲۱ وسیله برقی بازی غیراستاندارد، تهدیدی برای شهربازیهای بیرجند

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: ۲۱ وسیله برقی بازی در بوستان‌های شهر بیرجند بدون مجوز استاندارد فعالیت می‌کنند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۵ بوستان دربیرجند گفت: این بوستان‌ها دارای ۴۷ دستگاه بازی نیمه سنگین و سبک هستند که از این تعداد ۲۱ دستگاه غیرفعال شناسایی شده است، اما به طور واقعی غیرفعال نیستند؛ یعنی مجوز استاندارد دریافت نکرده و در حال فعالیتند.


وی افزود: ۲۱ دستگاه بازی دیگر فعالند که یک دستگاه در تاریخ ۱۵ تیر تاریخ آن تمام شده است و همچنین ۵ دستگاه دیگر نیز قابل استفاده نیستند و باید جمع آوری شود.
سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: همچنین در ۲۶ بوستان در شهر بیرجند ۱۷۶ وسیله بازی غیربرقی شناسایی شده که هیچکدام از آن‌ها مجوز و پروانه استاندارد ندارند، در حالی که طبق قانون دریافت مجوز استاندارد برای آنان الزامی است.


دستورانی افزود: البته مواردی وجود دارد که شاید استاندارد باشند، اما مجوز ندارند و درصد بالایی از وسایل بازی در سطح بوستان‌ها ایراد‌های اساسی دارند که باید مرتفع شود.
وی افزود: نامه‌های لازم برای رفع نواقص وسایل و دستگاه‌های بازی در بوستان‌ها را به متولی امر که شهرداری است داده ایم، اما تاکنون اقدامی جهت رفع نواقص و یا دریافت مجوز‌های استاندارد صورت نگرفته است.

دستورانی افزود: در صورت قصور و کوتاهی از سوی دستگاه‌های متولی، مراتب را برابر قانون به مراجع قضایی اعلام می‌کنیم.


معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: شهرداری مرجع صدور پلمب نیست و ما در صورت دریافت نامه پلمب اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
میرزایی افزود: ما آمادگی داریم هر وسیله یا دستگاه بازی که مشکل دارد را رفع نقص کنیم و اگر از نطر بودجه‌ای توان انجام رفع نقص را نداشته باشیم، آمادگی داریم تا دستگاه بازی را برای جلوگیری از خسارت به مردم از بوستان حذف کنیم