بیمارستان مهرگان مشهد به دلیل نداشتن مجوز تنها محدود به خدمات اورژانس

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت بیمارستان مهرگان مشهد به دلیل نداشتن مجوز پذیرش بیماران غیرضروری تا هنگام صدور پروانه نهایی از سوی وزارت بهداشت، با اخذ تعهد از مدیران بیمارستان مبنی بر رعایت قوانین و با نظارت این دانشگاه تنها در بخش اورژانس و جراحی های ضروری بلامانع است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، دکتر محمد علی کیانی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه نظارت بر سلامت استان خراسان رضوی که با حضور مدیران استانی برگزار شد با اشاره به این که در تاریخ پنجشنبه چهارم خردادماه سال ۱۴۰۲ نیز بانویی ۳۲ ساله بر اثر عمل جراحی زیبایی(لیپوساکشن) در بیمارستان مهرگان درگذشت افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به هیچ عنوان اجازه عمل‌های زیبایی را به بیمارستان مهرگان نداده است و هرگونه تخلف در راستای ارائه خدمات ایمن به بیماران، خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و با هرگونه عدم رعایت موازین قانونی برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا بیمارستان مهرگان تا اطلاع ثانوی فقط اجازه دارد اعمال جراحی اورژانسی را انجام دهد و به هیچ وجه مجوز پذیرش بیماران جراحی های ضروری یا الکتیو را ندارد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست در خصوص ادامه فعالیت بیمارستان مهرگان مشهد گفت: صدور پروانه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و این دانشگاه از تسریع فرایند صدور پروانه و مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت استقبال می‌کند تا در چارچوب قوانین و مقررات فعالیت‌های درمانی را به مردم ارائه دهد.

دکتر ایوب توکلیان افزود: در نخستین قرارگاه نظارت بر سلامت استان خراسان رضوی مقرر شد بیمارستان مهرگان با اخذ تعهدات لازم تا اطلاع ثانوی صرفا خدمات جراحی‌ و خدمات بستری و سرپایی اورژانسی را انجام دهد که این مجوز نیز با در نظر گرفتن منافع مردم در نظر گرفته شده است.
نشست قرارگاه نظارت بر سلامت خراسان رضوی با حضور فرماندار مشهد، معاون فرماندار، رییس تعزیرات حکومتی استان، رییس نظام پزشکی مشهد و مدیرکل تعاون استان خراسان رضوی برگزار شد.

بیمارستان مهرگان مشهد حدود یک دهه به دلیل مشکلات مالکیتی دچار اختلال در دریافت پروانه بهره برداری بوده است و به دلیل عدم صدور پروانه بهره‌برداری اجازه فعالیت نداشت و تنها بخش اورژانس آن برای خدمت‌رسانی به مردم فعال بود