تجهیز شدن ایستگاه های ایست و بازرسی انتظامی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: تجهیز ایست و بازرسی‌های در مسیر کریدور شمال به جنوب استان در دستور کار است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، جواد قناعت ظهر شنبه در حاشیه بازدید از نتایج اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت برخورد با خودروهای شوتی و کشف محموله مواد مخدر اظهارکرد: انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی مبارزه جدی با مواد مخدر را شروع کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی استان در مبارزه با مواد مخدر، گفت: پلیس با حداقل امکانات اما با نگاه انقلابی و جهادی کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام می‌دهند و توانسته محموله‌های مواد مخدری که به صورت هوشمندانه جاسازی شده را کشف و ضبط کند.

قناعت ادامه داد: امسال بیش از ۶۴ تن انواع مواد مخدر و روانگردان همزمان با پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در بیرجند امحا شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تجهیز ایست و بازرسی‌های در مسیر کریدور شمال به جنوب استان در دستور کار است، افزود: تأمین منابع مورد نیاز از طریق استان و ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: اختصاص اعتبار از محل عواید کشفیات موادمخدر به استان برای هزینه کردن در حوزه مقابله در حال پیگیری است و به نتایج خوبی خواهد رسید.

قناعت افزود: استان خراسان جنوبی کار خود در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت را به خوبی انجام می‌دهد اما افراد سوخت را از استان‌های شمالی کشور تهیه می‌کند و بدون موانع وارد خراسان جنوبی و از آنجا به خارج مرز قاچاق می‌شود.

وی گفت: اکنون نقشه چند ایست و بازرسی در استان تهیه شده است که بر اساس استانداردهای روز احداث و مجهز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: کاری با معاونت وزیر نفت در حال انجام است که اگر تحقق یابد حدود ۸۰ درصد سوخت قاچاق مدیریت خواهد شد و در آینده اطلاعات آن به مردم شریف خراسان جنوبی خواهد رسید.

گفتنی است در این بازدید مطرح شد که محموله دو تنی مواد مخدر در بازرسی از یکدستگاه تریلی در شهرستان «نهبندان» کشف شده است.