کشف ۲ تن مواد مخدر از یک تریلی در نهبندان

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ۲ تن مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در شهرستان نهبندان کشف شد که شامل ۴۸۳ کیلوگرم هروئین، یک تن و ۵۱۹ کیلوگرم مرفین و مشتقات تریاک است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سرهنگ حسن شجاعی نسب روز شنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از کشفیات مواد مخدر، کالا و سوخت قاچاق در جمع خبرنگاران افزود: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان با دریافت خبری مبنی بر حمل محموله سنگین مواد مخدر از محورهای مواصلاتی این شهرستان، شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید حسینی سهل‌آباد شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک تریلی کشنده حامل بار سبوس مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی تکمیلی از خودرو، ۴۸۳ کیلوگرم هروئین، یک تن و ۵۱۹ کیلوگرم مرفین و مشتقات تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل کانتینر تریلی جاساز شده بود، کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد که به پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش ماموران انتظامی بیش از ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در این استان کشف شده است.

سرهنگ شجاعی نسب افزود: ۱۵۶ طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان اجرایی شده و ماموران پلیس در این مدت ۳۰ باند حمل و توزیع مواد مخدر را منهدم و ۲ هزار و ۳۸۹ قاچاقچی را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: کشفیات مواد مخدر در سطح کشور ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش داشته و در استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بدون تغییر بوده است همچنین ۶۸۳ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی درباره سایر اقدامات انتظامی در استان گفت: برخورد و اعمال قانون با خودروهای هنجارشکن و متخلف ضروری است لذا از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ دستگاه خودرو به دلیل آلودگی صوتی، پلاک مخدوش، تغییر در وضعیت سیستمی و حرکات نمایشی توقیف و و روانه پارکینگ شدند