معرفی مفاخر و بزرگان از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از راه‌های تقابل با تهاجم فرهنگی دشمن این است که نسل جوان و جامعه دانشگاهی هرچه بیشتر با بزرگان، مفاخر و اندیشمندان کشور آشنا شوند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،جواد قناعت روز پنجشنبه در دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت الله محمد صادق اوحدی که در شهر زهان برگزار شد افزود: دشمن با جمهوری اسلامی ایران در حال جنگ تمام عیار ترکیبی است که در این جنگ همه مولفه‌های ویژه و خاص لحاظ شده و یکی از موارد که نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند جنگ یا تهاجم فرهنگی است.

وی اظهار کرد: دشمن برای اینکه به اهداف شوم استعماری خود برسد دست به تهاجم فرهنگی زده، همه ابعاد و شئوق جنگ فرهنگی را لحاظ کرده و از آن استفاده می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از همین رو دشمنان در تلاش هستند که جامعه هدف خود را از آموزه‌ها و شاخص‌های فرهنگی تهی کنند و بین نسل جدید و گذشته فاصله بیندازند.

وی عنوان کرد: کاری که آمریکا و غربی‌ها انجام می‌دهند این است که نسل جدید از گذشته با افتخار خود اطلاع نداشته باشد و اینکه چه مفاخر و علمای بزرگی وجود داشتند که محل رجوع مردم نیز بودند.

قناعت افزود: سرداران بزرگ دفاع مقدس را برای ما رقم زدند و دانشمندان، مفاخر و علمای بزرگی داریم که یکی از راه‌های تقابل با تهاجم فرهنگی دشمن برگزاری این نوع اجلاسیه‌هاست تا جوانان و جامعه دانشگاهی با بزرگان و اندیشمندان آشنا شوند.

وی با اشاره به بزرگداشت آیت الله محمد صادق اوحدی گفت: این اندیشمندان و بزرگان در فاصله کمی از دوران ما در زهد و تقوا زیستند و در حوزه‌های اجتماعی نیز محل اتکا و رجوع مردم بودند و ستون هر منطقه محسوب می‌شدند لذا بخش زیادی از مشکلات مردم در آن زمان به وسیله این بزرگان حل می‌شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: غربی‌ها می‌خواهند ما مفاخر و اندیشمندان خود را که نشان دهنده اصالت دینی این کشور هستند، نشناسیم اما کشورهای غربی که بیش از ۳۰۰ سال عمر ندارند شخصیت‌های کذایی را الگو کنند.

وی گفت: هرگز الگوهای غربی قابل قیاس با بزرگان و علمای ما نیستند اما دشمن می‌خواهد نسل جدید شخصیت‌های مجازی و غیر واقعی غرب را اسوه قرار دهد در صورتی که علمای ما با سابقه دینی و علمی، الگوی ارزشمندی هستند.

قناعت افزود: به خاطر اهمیت این اجلاسیه و ارج نهادن به آیت الله اوحدی، رئیس جمهور و رئیس مجلس هم به این اجلاسیه پیام‌هایی را ارسال کردند.

دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت الله محمد صادق اوحدی از علمای برجسته خراسان جنوبی امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهر زهان شهرستان زیرکوه برگزار و پیام رئیس جمهور به این اجلاسیه توسط استاندار قرائت شد.

همچنین پیام رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرائت و از سند هویتی آیت الله محمد صادق اوحدی رونمایی شد.

آیت الله "محمد صادق اوحدی" عالم فرزانه و دانشمند توانا در علوم دینی، سال ۱۲۷۷ هجری شمسی در خانواده مذهبی و عالم‌پرور دیده به جهان گشود. از سن ۱۰ تا ۱۵ سالگی در مدرسه جعفریه زهان از توابع شهرستان زیرکوه نزد والد خویش و سایر علمای محل تحصیل کرد و سپس در سال ۱۳۳۶ برای تکمیل تحصیلات رهسپار مشهد مقدس شد.

مرحوم آیت الله اوحدی در این سال با کسب اجازه از محضر آیت الله بروجردی حوزه علمیه زهان را دایر کرد و سال ۱۳۴۲ ساختمان مدرسه نیز به همت وی، تجدید بنا و در سال ۱۳۴۷ فعالیت مدرسه رسما شروع شد.

فعالیت علمی و تلاش این عالم بزرگوار در علوم مختلف علمی و مذهبی سبب شد تا آیت الله اوحدی از چهار مرجع عصر خویش اجازه اجتهاد دریافت کند.