صنعتگران شهرستان طبس در نمایشگاه صنایع دستی استان یزد

حضور پررنگ صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شهرستان طبس در چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان یزد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس ضمن بیان این مطلب افزود: هنرمندان شهرستان در سه رشته : پخل بافی ، تولیدات دست دوز چرمی و سفال و سرامیک د راین نمایشگاه حضور فعال داشتند و در غرفه های تولیدات چرمی علاوه بر فروش محصولات ، تولید زنده صنایع دستی نیز انجام می شد که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.
عرب افزود: مجموعاً حدود 200 میلیون ریال فروش تولیدات صنایع دستی شهرستان در این نمایشگاه بود و بیش از 500 میلیون ریال قرارداد همکاری و سفارش ثبت شده است.
به گفته وی : این نمایشگاه از پنجم تا نهم تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهر یزد برگزار گردید و مجموعاً 7 هنرمند استان خراسان جنوبی در رشته های مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند که سهم هنرمندان و صنعتگران شهرستان طبس 3 غرفه در این نمایشگاه بود.
عرب همچنین گفت: نمایشگاه های صنایع دستی فرصت بسیار مهمی است که در آن فرهنگ، هنر، سنت های صنایع دستی و نوآوری های جدید در کنار هم قرار می گیرند و به رویدادی انحصاری تبدیل می شود. آنچه مقوله صنایع دستی را از هنر کاردستی متمایز می‌سازد، هدف از ساخته آنهاست. صنایع دستی لوازمی هستند که قرار است مورد استفاده قرار گرفته و کهنه، پوسیده و ...  شوند.
به گفته عرب: نمایشگاه‌ها یکی از بهترین و سریعترین راه ها برای دیده شدن صنایع دستی و هنرهای سنتی توسط بازرگانان و بزرگان صنایع دستی است. همچنین با شرکت در نمایشگاه می شود به کسب و کارها اعتبار بخشید. یکی از راه های مهم در برندسازی کسب و کارهای صنایع دستی شرکت در همین گردهمایی ها و نمایشگاه ها می باشد.