باز گشت حجاج خراسان جنوبی از ۱۶ تیر

 مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: عملیات بازگشت حجاج استان از ۱۶ تیر آغاز می‌شود و فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند برای استقبال از زائران خانه خدا آمادگی کامل دارد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،عظیم طهماسبی روز دوشنبه افزود: بازگشت حجاج از عربستان به خراسان جنوبی تا ۱۹ تیر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: اولین پرواز برگشت حج تمتع امسال ساعت ۱۰:۳۰ روز جمعه در فرودگاه بیرجند به زمین می‌نشیند و طبق برنامه اعلامی، عملیات بازگشت حجاج فشرده‌تر از عملیات رفت خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: فرودگاه بیرجند در این چهار روز میزبان ۹ پرواز ایران ایر خواهد بود و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای انجام به موقع پروازها، امیدواریم در ورود پروازهای حامل حجاج تاخیر چندانی نداشته باشیم.

وی از آمادگی کامل و شبانه‌روزی عوامل فرودگاهی برای استقبال از زائران خانه خدا خبر داد و افزود: مراسم استقبال از حجاج در محل فرودگاه انجام می‌شود اما درخواست ما این است که با توجه به فشردگی پروازها با کمترین تعداد انجام شود.

طهماسبی اظهار داشت: با برگزاری جلسات و اخذ تدابیر مناسب برای انجام هرچه بهتر عملیات بازگشت حجاج، هماهنگی لازم با نهادهای مستقر در فرودگاه انجام شده است و تلاش می‌شود روند تحویل بار و خروج از فرودگاه تسهیل و تسریع شود.

وی گفت: اقدامات مناسبی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات به حجاج از جمله آماده‌سازی تجهیزات ترمینالی، آماده‌سازی تسمه نقاله‌ها، تامین چرخ دستی، افزایش تعداد کارکنان پلیس، گذرنامه، پایگاه امداد، خدمات و باربری صورت گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اکثر حجاج بار خود را از مجموعه فرودگاه تحویل خواهند گرفت.

۲ هزار و ۸۱ زائر خانه خدا از خراسان جنوبی در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۶ خرداد امسال از طریق فرودگاه بیرجند به جده اعزام شدند