فعالیت 354پایگاه اوقات فراغت باهزارو156رشته در خراسان جنوبی + فیلم

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی،گفت: بمنظورغنی سازی اوقات فراغت ومهارت آموزی عقیدتی،حرفه ای فرهنگی،اجتماعی و ورزشی و با8000دانش آموزان دختروپسردراستان،354پایگاه، در12شهرستان و منطقه، باهزارو156رشته فعالیت می کنند.


  گزارشی از : حمید رضا تاکی


سید علیرضا موسوی نژاد صبح امروز درحاشیه آیین افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت،طی گفتگویی با خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان اظهار کرد: از مجموع رشته های کلاس های اوقات فراغت 274رشته فرهنگی و هنری،364رشته قرآنی،255رشته کیفیت بخشی آموزش،139رشته مهارتی و 113رشته نیز ورزشی هستند.
وی، با اشاره به ثبت نام بیش از 8 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی استان، به صورت حضوری و غیر حضوری،در کلاس های غنی سازی اوقات فراغت تاکنون، عنوان کرد: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و تربیتی، هسته های مشاوره، پژوهش سراهای دانش آموزی،کانون های مساجد،سازمان دانش آموزی،دارالقرآن هاومدارس مستقر هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: هزارو 156 دانشجو، دانشجو معلم، روحانی،مربی جهادی، ولی دانش آموز و معلم به عنوان مربی و عوامل اجرایی، با پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در بهارستان علم و ادب همکاری می کنند.
وی، با بیان این مطلب که فرایند ثبت نام کلاس های اوقات فراغت از اول تیرماه آغاز شده و تا 15 تیرماه جاری ادامه دارد، خاطر نشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان علاوه بر تامین سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان موجب کسب مهارت آنها در رشته های مورد علاقه می شود.
رئیس ستاد غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی،بااشاره به فراهم آمدن زمینه ارزیابی کیفیت خدمات پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت توسط دانش آموزان عضو، علام کرد:کلیه فعالیت های دانش آموزان درپرونده الکترونیکی ایشان ثبت شده وبرایشان درپایان کلاس ها،گواهینامه الکترونیکی اوقات فراغت صادرمی شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: برای داشتن جامعه ای پویا،با نشاط و برخورداری از نیروی انسانی ماهر و توانمند بایدازکودکی برنامه داشت و سرمایه گذاری کردوباغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جهت دهی به استعدادها و توانایی های آن ها گام های مژثری در فرایند تربیتی گل های باغ زندگی برداشت.
به گفت موسوی نژاد، امروز تبلیغات و سرگرمی های متنوع و عاری از محتوا ولی پر زرق و برق فضای مجازی به صورت افسار گسیخته بر فضای ذهن و فکر دانش آموزان و افراد جامعه می تازد و با رنگ و لعاب پوشالی،سعی داردهویت فرهنگی وعقیدتی نواجوانان را تغییر داده و باورها، آداب و رسوم اسلامی و ایرانی ایشان را با فرهنگ پوچ و مبتذل غربی دستخوش تحریف کند .
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: ثبت نام در این کلاسها می‌توانند برای نام نویسی در کلاس‌های قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی و مهارتی به آدرس www. My.medu.ir مراجعه کنند.


در ادامه بیننده گزارش دیداری ،از آیین افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت در بیرجند باشید .


به گفته مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند : 45 پایگاه اوقات فراغت در 41 رشته و با 2000 دانش آموز فعالیت خود را در سطح شهرستان بیرجند آغاز کرد .

خبرهای همسو<

فعالیت 15 مرکز اوقات فراغت دانش آموزان در سطح شهرستان خوسف + فیلم