بی طرفی و امید آفرینی دو وظیفه اصلی و کلیدی رسانه ها در انتخابات است

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها در مشارکت انتخاباتی نقش موثر و کلیدی دارند لذا از ظرفیت همه رسانه‌های استان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند امسال استفاده شود.


گزارشی از : حمید رضا تاکی


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مهدی مرادی در نشست خبری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هر دو از اهمیت زیادی برخوردار است یادآور شد و گفت : خراسان جنوبی همواره از نظر حضور مردم در انتخابات جزو استان‌های اول یا دوم کشور بوده است.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با توجه به فعال شدن کمیته‌های ستاد انتخابات استان بیان داشت و گفت: گروه‌های رسانه مردمی، انتشار، رصد، پایش و ارزیابی و تولید محتوا نیز ذیل کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات در استان تشکیل شده‌اند و باید محتواهای موثر تولید شود تا به اهداف مدنظر درخصوص انتخابات برسیم.

وی افزود: در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان شعار دقت، سرعت و صحت هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

مرادی برگزاری جشنواره رسانه و انتخابات با عنوان “ایران قوی”، جشنواره رای اولی‌ها و جشنواره فعالان فضای مجازی را برای شورآفرینی هرچه بیشتر در انتخابات پیشنهاد داد و گفت: خراسان جنوبی در عرصه خبررسانی در جایگاه خوبی قرار دارد و رسانه‌ها به سمت صداقت و راستی حرکت می‌کنند و مسلط به کار هستند.

وی از مدیران و اهالی رسانه استان خواست به احداث راه‌آهن که از مطالبات اصلی مردم استان بوده، بپردازند و گفت: با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و پیگیری رئیس جمهور و استاندار، ۱۸ هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: با مساعدت وزارت نفت، عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک – زابل – نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در پایان هفته جاری آغاز می‌شود و با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات افت فشار گاز در زمستان مرتفع خواهد شد.

مرادی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به استان در دست اقدام است که باید این طرح‌های زیربنایی و مهم برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مواد سوختی با تانکر به استان حمل می‌شود، اجرای خط لوله تابش از رفسنجان بسوی خراسان جنوبی و خراسان رضوی به منظور انتقال فرآوره‌های نفتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: جشنواره مطبوعات بعد از ۱۰ سال تعطیلی تا ۳۱ تیر مهلت ارسال آثار دارد و رسانه‌ها در این جشنواره حضور قوی داشته باشند.

علی فرخنده خواستار ارائه گزارش کار از سوی سرپرستی روزنامه‌ها در استان شد و افزود: ملاک ارزیابی و خدمات‌رسانی به خبرنگاران سامانه جامع رسانه‌هاست که تاکنون ۷۵ نفر در این سامانه عضو شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه انعکاس خدمات ارائه شده دولت به مردم و انتقال خواسته‌های مردم به مسئولان ۲ رسالت اصلی رسانه است اظهار کرد: رسانه مکلف به بی طرفی در انتخابات و ترویج ارزش‌های نظام است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی بر لزوم توجه به امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: در حوزه تقویت ایمان مردم و امید به آینده روشن انقلاب و کشور باید رسانه‌ها هنرمندانه ورود کنند.

وی با بیان اینکه طرح جامع انتخابات در دست تدوین است افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم، مردمی‌سازی دولت است که در مورد کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات نیز گروه رسانه مردمی تا لایه‌های پایین مردم ارتباط خواهد گرفت.

فرخنده گفت: با حضور در ۱۱ شهرستان و ارتباط با فرمانداران و اهالی رسانه پاسخگویی به مطالبات مردم در دستور کار است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود