تجلیل از برگزیدگان مرحله شهرستانی جشنواره نوجوان خوارزمی درشهرستان بیرجند

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: بیش از ۷۰ نفر از دانش‌آموزان پژوهشگر، خلاق و نوآور شهرستان بیرجند در مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی تجلیل شدند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مجید بهدانی مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: اعلام کرد: سالن قلم چی بیرجند در خرداد ۱۴۰۲ شاهد برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی بود، این جشنواره یکی از بزرگترین رویدادهای علمی سطح کشور است که به منظور پرورش خلاقیت و نوآوری و آگاهی بخشی به دانش آموزان دوره اول متوسطه و ایجاد زمینه رشد کمی و کیفی حضور آنها در گروه های علمی سیزده گانه به فعالیت می‌پردازد.


وی محورهای سیزده گانه این جشنواره را بازارچه کسب و کار، بازی های فکری و مهارتی، برنامه نویسی، پژوهش، دست سازه، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، سلامت و تربیت بدنی، فرهنگ و هنر، فعالیت های آزمایشگاهی، قرآن و معارف اسلامی و مناظره علمی عنوان کرد.


بهدانی گفت: دراین رویداد۱۲هزار دانش اموز شرکت نمودند که از این تعداد هزارو۸۰۰ دانش آموز برگزیده مدارس در قالب ۱۳ محور از ۴لغایت ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری در سطح شهرستان بایکدیگر به رقابت پرداختند و۷۳ دانش آموز به مرجله استانی راه یافتند.


مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: شناسایی علاقه و استعدادها،کمک به دانش آموزان در هدایت تحصیلی و تفکراز اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.


در این برنامه ازمدیران ، ناظران و داوران نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی نیز تجلیل به عمل آمد.