افتتاح خانه محیط زیست دانش‌آموزی در بیرجند

خانه محیط زیست پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابر بن حیان بیرجند به مناسبت هفته محیط زیست با حضور جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی روز دوشنبه در مراسم افتتاح این مجموعه که مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرماندار بیرجند نیز حضور داشتند، گفت: طرح‌های متعددی در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی در استان اجرا شده که یکی از آنها راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست است و با گردهمایی دوستداران محیط زیست و محوریت ارتقای فرهنگ زیست محیطی، برنامه‌ها و تدابیر اثربخش را در جامعه اتخاذ می‌کنند.

اسدالله حاتمی افزود: تاکنون ۴۷ خانه محیط زیست برون سازمانی در مدارس، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و ۱۱ خانه محیط زیست درون سازمانی در اداره کل و شهرستان‌های تابعه ایجاد شده است که با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود شعار متعالی "محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه" را تحقق می‌بخشند.

فرماندار بیرجند هم در این مراسم گفت: امروز زنگ خطر تخریب محیط زیست از سوی دانشمندان و دغدغه‌مندان این حوزه به صدا درآمده که این تخریب و به هم ریختگی طبیعت ساخته فعالیت‌های بشری است و رفتار و زیاده‌خواهی‌های انسان موجب تغییرات طبیعت شده است.

علی فاضلی‌فرد ادامه داد: جامعه امروز نیازمند دانش‌آموزان پژوهشگر است و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در حوزه ارتقای دانش محیط زیستی نسل آینده و پژوهش در این خصوص بسیار حایز اهمیت است.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تشکر از تلاش‌های اداره کل حفاظت محیط زیست برای ارتقای سواد زیست محیطی دانش‌آموزان گفت: همه ما در قبال محیط زیست مسئولیم و باید برای احیای آن تلاش کنیم.

سید علیرضا موسوی‌نژاد اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در جهت اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست آماده هرگونه همکاری است و ایجاد خانه محیط زیست در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر با مباحث این حوزه و تلاش در جهت حفاظت از محیط زیست ایجاد کرده است.

۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته محیط زیست نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری "نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی" است.