مرغ و تخم مرغ‌های قاچاق در خراسان جنوبی به مقصد نرسید

محموله‌های مرغ زنده قاچاق در شهرستان نهبندان و تخم مرغ فاقد مجوز در شهرستان قاینات با هوشیاری ماموران انتظامی به مقصد نرسید.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،و به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه کامیون مشکوک شدند و کامیون‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ حسین عرب افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از کامیون‌ها، ۲ هزار و ۹۵۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوزهای بهداشتی کشف شد که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر چهار میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برآورد شده است.

وی گفت: ماموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر را کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی نهبندان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق دام و طیور در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تخم مرغ‌های فاقد مجوز به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه نیسان وانت مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ محمود زال‌بیکی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو، یک تن و ۴۴۵ کیلوگرم تخم مرغ غیر مجاز و فاقد مجوز حمل کشف شد که ارزش ریالی آن بنا بر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: ماموران در این خصوص یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر که به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی قاینات گفت: محموله‌های بدون مجوز تخلف محسوب می‌شود و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سوخت در کنار دام و طیور بیشترین کشفیات کالای قاچاق را در این استان به خود اختصاص داده است