معرفی ۱۵۹ طرح صنایع دستی برای دریافت تسهیلات در خراسان جنوبی

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: این متقاضیان برای دریافت ۱۶معرفی ۱۵۹ طرح صنایع دستی برای دریافت تسهیلات میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات معرفی شدند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،فولادی افزود: سقف این تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴ ساله و تنفس ۶ ماهه است.

به گفته وی ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در ۴ سرفصل هم طی سال گذشته به صنعتگران صنایع‌دستی استان پرداخت شد.
وی با اشاره به فعالیت 7 هزار و 500 صنعتگر در خراسان جنوبی گفت: در استان ۱۲۰ رشته صنایع‌دستی قابلیت توسعه دارد، و در سال هزار تا هزار و 500 نفر در ۱۱ مرکز آموزش صنایع‌دستی خراسان جنوبی، آموزش می بینند.

فولادی بابیان اینکه ۸۰ نمایشگاه فصلی صنایع‌دستی در سال گذشته بر پا شد گفت: در مجموع ۱۹ بازارچه دائمی صنایع دستی در خراسان جنوبی فعالیت دارند و تعداد ۵ بازارچه در حال تکمیل شدن است.

به گفته وی در حوزه حمایت از صنعتگران در قالب اعطای تسهیلات و بسته‌های تعرفه‌ای فعالیت داریم و همچنین درزمینهٔ بیمه تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر از صنعتگران صنایع‌دستی بیمه تأمین اجتماعی و یا بیمه روستاییان و عشایر شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پارسال ۲۱۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی مستقل و ۹۸ مجوز پشتیبان صادر کرده‌ایم، افزود: همچنین در حوزه آموزش ۲۶۰ نفر از زندانیان را آموزش داده‌ایم و مجوز تولید انفرادی و کارت شناسایی به آنها اعطا کرده ایم.


وی بابیان اینکه ۵ کارگاه جمعی صنایع‌دستی را سال گذشته افتتاح کردیم، یادآور شد: در هفته صنایع‌دستی سال جاری (۲۰ تا ۲۶ خردادماه) نیز برپایی میز خدمت در مصلای نماز جمعه، کلنگ زنی پروژه مرکز آموزش و بازارچه صنایع‌دستی روستای توبافی خراشاد، برگزاری میز تخصصی صنایع‌دستی گوهرسنگ در روستای خور را خواهیم داشت.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در محل باغ و عمارت اکبریه بیرجند، برپایی هفت شب بازار و بازارچه‌های صنایع‌دستی موقت، تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان فعال صنایع‌دستی را نیز در هفته صنایع‌دستی خواهیم داشت.


فولادی با بیان اینکه درمجموع ۲۰ رویداد صنایع‌دستی در خراسان‌جنوبی طی این هفته برگزار خواهد شد. افزود: افتتاح سه کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان سرایان، برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی و سوغات محلی در نهبندان و برگزاری کارگاه آسیب‌شناسی تعاونی‌های صنایع‌دستی در شهرستان درمیان از دیگر برنامه های این هفته است.