افتتاح ۷ طرح در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان فردوس

مدیر جهاد کشاورزی فردوس از افتتاح هفت طرح با اعتبار یک میلیارد و ۷۲۳ میلیون‌ تومان در هفته جهاد کشاورزی خبر داد.


  گزارشی از : اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،علی امیرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان فردوس به مناسبت فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی تعداد هفت طرح در حوزه آب و خاک و دام مورد بهره برداری قرار می گیرد.


وی، بهره برداری از طرح آبیاری با لوله روستای ظِهر با اعتبار ۱۰۵ میلیون تومان، طرح آبیاری روستاهای مهرانکوشک و خانیک با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان، مرمت قنات روستای ظِهر با اعتبار ۱۸۴ میلیون تومان، ننقال آب روستای بیدسکان با اعتبار ۱۸۴ میلیون تومان و همچنین افتتاح یک واحد پرورش دام سنگین در اسلامیه با تسهیلات یک‌میلیاردتومانی و نیز واگذاری قطعات مرکز پرورش دام سبک اسلامیه را از جمله طرح های افتتاحی در هفته جهاد کشاورزی امسال عنوان کرد.


مدیر جهاد کشاورزی فردوس همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از ۳۰ کشاورز نمونه در جشن کشاورزی خبر داد و یادآور شد: این مراسم با حضور کشاورزان و تولیدکنندگان برتر در هفته جهاد کشاورزی برگزار می شود.


وی سطح زیر کشت گندم و‌ جو شهرستان فردوس را به ترتیب ۴۵۰ و ۶۵۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری هزارو ۲۰۰ تُن گندم از مزارع شهرستان فردوس برداشت شود و تاکنون نیز ۳۲۰ تُن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.


امیرزاده، با اشاره به وجود ۲۹۹ رشته قنات در شهرستان فردوس، افزود: با توجه به اینکه موضوع آب از اولویت های اصلی دولت است هر ساله تعدادی از قنوات شهرستان مرمت و بازسازی می شود و در سال جاری نیز هفت رشته قنات مورد مرمت قرار گرفته است.