معرفی سکان دار فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان فردوس

فرماندار فردوس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردوس اظهار داشت: در عرصه فرهنگ نیاز به انسجام فکری و موضوعی در شهرستان داریم و نقش امام جمعه بعنوان رئیس قرارگاه فرهنگی شهرستان فردوس بعنوان‌ متولی بسیار موثر است.


  گزارشی از :اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مهدی روشن گفت: در تمام برنامه های فرهنگی شهرستان، دغدغه بودجه و اعتبار داریم و توقع مجموعه های مردمی این است که دولت نقش خود را بخوبی ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه باید نقش درستی برای شورای فرهنگ‌عمومی تعریف شود، افزود: شورای فرهنگ عمومی می تواند توزیع کننده یک درصد اعتبارات فرهنگی باشد.
فرماندار فردوس با اشاره به جایگاه ویژه ۱۳ شهریور «اولین اردوی جهادی ایران توسط رهبر معظم انقلاب در شهرستان فردوس» این روز را مبدأ کار جهادی دانست و تصریح‌ کرد: این روز باید بعنوان زیرساخت فرهنگی در خراسان جنوبی معرفی و تلاش کنیم این زیرساخت برای استان حفظ و پررنگ تر شود.
امام جمعه فردوس نیز اظهار داشت: از فرهنگ هم می توان بعنوان موتور محرک خیلی از حرکت های اجتماعی و هم ریل گذاری برای حرکات اجتماعی نام برد.
حجت الاسلام شاکری گفت: گاهی تعریف ما از کار فرهنگی مشخص نیست، در واقع کار فرهنگی یعنی نتیجه و خروجی آن به یک فرهنگ عمومی و انقلابی منجر شود.
وی تاکید کرد: باید متصدی کار فرهنگی در شهرستان مشخص شود و در کنار اداره فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی که در عرصه فرهنگ فعالیت دارد، نهادهای فرهنگی دیگر نیز از فعالیت ها و حرکات فرهنگی حمایت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: سیاست و راهبرد همه دستگاه ها و‌ متولیان امر خدمت رسانی به مردم مشخص شده و آن تقویت ایمان و روحیه امید در سطح جامعه است و در پروژه های کلان دو پیوست فرهنگی و رسانه ای تعریف و تاکید شده است.
فرخنده، با اشاره به اینکه طرح راه اندازی قرارگاه راهبردی فرهنگی در خراسان جنوبی تعریف و نهایی شده است، یادآور شد: شناسایی استعدادها و تقویت نهادهای مردمی از جمله فعالیت های این قرارگاه است و در سال جاری نیز در حوزه سواد رسانه ای، بزرگداشت هفته فرهنگی استان، پرداختن به مفاخر و نمادهای فرهنگی، قرآن‌ کتاب زندگی و سبک زندکی مهدوی برنامه های خوبی اجرا می شود.

در این جلسه از زحمات سیدفاضل معینی قدردانی و آزاده دهشوری بعنوان مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس معرفی شد.