«جهاد تبیین» تخصصی، فنی و کارشناسانه باشد/اجرای جهاد تبیین به صورت جامع

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین قبل از هر چیز باید تخصصی، فنی و کارشناسانه باشد، گفت: این امر مهم بوده که چه طرحی داریم و باید موضوع‌بندی و با رعایت اولویت‌ها باشد و بر اجرای آن واقعاً نظارت شده تا به صورت جامع اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با کارکنان و مسؤولان دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی اظهارداشت: همچنان که قرائن حاکی بوده اکنون در شرایط ویژه قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه اصل انقلاب در سال ۵۷ به صورت ناباور پیروز شد که امام از آن به معجزه تعبیر کردند، تصریح کرد: این پیروزی در شرایطی اتفاق افتاد که دنیا در دست بیگانگان شرقی و غربی بود و به صورت غرض‌مند مانند دو بال قیچی اسلام را مقراض می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنان که پیدا بوده شرق و غرب با یکدیگر ساختند و از عناصر عقب‌مانده منطقه استفاده کردند و به طور طبیعی بیکار ننشسته‌اند و به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها را روی میز گذاشتند.

عبادی با اشاره به اینکه چندی قبل پوتین تعبیری داشت که جریات مختلفی که علیه ایران دست‌اندرکار شدند یکی لازم بود که کشوری را فلج کند ولی نتوانسته‌اند به ایران آسیب برسانند، یادآور شد: 43 سال قبل هم که توطئه‌های دشمن وجود داشته و به صورت روز شمار آیه‌های یأس را می‌خوانند که ۱۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: آنها در انتظار چیز دیگری بوده و به هر حال شرایط نامساعد دنیا هم برایشان مایه امیدواری بود اما مقام معظم رهبری گام دوم را در همین شرایط نوشتند، در حالی که پیاده کردن آن هم امکان‌پذیر نبود و به صورت ناباورانه هم مجلس انقلابی و هم دولت انقلابی در شرایط سختی که از نظر سیاسی، تبلیغاتی و بیماری کرونا وجود داشت سرکار آمدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره داشت و گفت: ۲۲ بهمن ۵۷ که بسیار عظیم و معجزه تاریخ بود اما و اگرهایی را به همراه داشت و مسئله ما می‌توانیم ناباور بود و وعده‌های دو و سه ماهه می‌گرفتیم و فرق حالا با آن زمان این بوده که ما می‌توانیم نیست بلکه ما توانستیم.

عبادی با بیان اینکه امروز آخرین نقطه‌ای که برای دشمن جزو راهکار باقی مانده، تحریف‌ها دروغ‌ها و بمباران تبلیغاتی در فضای مجازی و حقیقی است، تصریح کرد: از گزینه‌های دشمن فقط همین مانده که البته قوی بوده و رهبری هم مکرر جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه بیان کردند، که امیداست این جهاد با پیاده کردن گام دوم انقلاب منجر به ختم ماجرا و مسئله استکبار جهانی باشد.

وی ادامه داد: اما این موضوع کار و تلاش می‌طلبد که کار بسیار فنی بوده و شرایط هم طوری بوده که در همه خانه‌ها حضور دارند بنابراین جهاد تببین را نباید ساده انگاشت و اینکه رهبری اسرار بر این مسئله می‌کنند این بوده که زمان خاص دارد که اگر در زمان خاص انجام نشود ممکن است منجر به پشیمانی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین قبل از هر چیز باید تخصصی، فنی و کارشناسانه باشد، افزود: این امر مهم بوده که چه طرحی داریم و باید موضوع‌بندی و با رعایت اولویت‌ها باشد و بر اجرای آن واقعاً نظارت شده تا به صورت جامع اجرا شود.

عبادی با ابزار امیدواری از ایجاد طرح جامع علمی با توجه به استعدادهای فراوان علمی که در استان وجود دارد، اضافه کرد: ما لشکری از تبلیغات داریم که وقتی اولویت‌بندی نشوند مانند سربازانی بوده که سلاح در دست ندارند بنابراین باید موضوعات اولویت‌بندی شده و در هر موضوعی کارشناسی شده باشد.

وی یادآور شد: فضای حقیقی و مجازی به همان نحوی که دشمن حداکثر استفاده را آنها می‌کند در اختیار ما هم بوده اما باید قبل از آن تجهیزات لازم برای استفاده از آنها فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به مقطع سرنوشت‌ساز کشور گفت: دانشجویان مأذن‌های جامعه هستند که اگر دانشجویان را بدون تحریف و با تعریف صحیح حقایق روشن کنیم آنها را مانند یک مأذن فریاد می‌زند اما اگر غفلت کنیم دشمن او را شکار می‌کند.

عبادی خاطرنشان کرد: علم مفید وقتی حاصل می‌شود که همراه با تعهد ایمانی باشد.


کد خبر :168

منبع : فارس