سه رکن اصلی ، اسلام، امام و ملت ارکان قیام ۱۵ خرداد است

کارشناس مسائل سیاسی در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی :در قیام خونین ۱۵ خرداد سه رکن اسلام، امام و امت در کنار هم بودند، و قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران به خاطر در کنار قرار گرفتن این ارکان است.


گزارشی از : نجمه روشن دل


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،حجت الاسلام علیرضا حاجی زاده دوشنبه شب در آیین گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در مسجد الرسول بازار بیرجند، اظهار داشت: واقعیت هایی در زندگی امام خمینی (ره) وجود دارد که باید به طور مکرر بیان شود زیرا این کار از تحریف شخصیت ایشان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: اولین اصل قابل ارزیابی در زندگی بنیان گذار انقلاب اسلامی این است که ایشان همواره به دنبال اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی بودند.

کارشناس مسائل سیاسی در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در مقابل هم افرادی همواره در برابر این تفکر امام خمینی(ره) جنگ هایی را طراحی کردند تا اسلام ناب محمدی در جهان مستقر نشود.

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: جنگ نظامی، تهاجم فرهنگی، فتنه ها و جنگ های ترکیبی با هدف از پا درآوردن اقتصاد و فرهنگ کشور در همین راستا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طراحی و اجرا شد اما با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و همت مردم این نقشه ها نقش بر آب شد.

وی اظهار داشت : اگر در جنگ ترکیبی و همه جانبه که هدف اصلی اقتصاد است مقاومت کنیم و پیروز شویم دیگر راهی برای دشمن نخواهند ماند.

کارشناس مسائل سیاسی در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: آمریکا تلاش دارد اسلام هراسی را به وسیله تروریست های داعش در دنیا ترویج دهد و امام خمینی(ره) هم در برابر این اندیشه همواره ایستاد.

وی، لازمه پیروزی اندیشه امام راحل را همراهی مردم عنوان کرد و افزود : اسلام، امام و امت سه ضلع اصلی در برابر جنگ هوشمند دشمن است لذا پیشرفت های نظام باید از قاب رسانه منعکس شود.

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: همچنین از شاخصه های زندگی امام راحل توکل بر خداوند بود که همواره با خشوع و خضوع بدون احساس یاس و ناامیدی سختی ها را پشت سر گذاشت

وی با اشاره به اینکه اسلام نبوی با بی‌عدالتی و ظلم و استکبار مخالف است، گفت: اما یک اسلام هم با ظلم و استکبار و برتری‌ گزینی خودش نسبت به دیگران جور در می‌آید ولی حضرت امام راحل تمام دغدغه‌اش این بود که اسلام نبوی را احیا کند.

کارشناسی مذهبی با اشاره به اینکه دومین شاخصه امام (ره) توکل به خدا، اعتماد به صدق وعده الهی بود که با همراهی مردم این انقلاب را به پیروزی رساندند و در هیچ شرایط احساس ناامیدی نکرد، گفت: رهبر معظم انقلاب تمام اصول خط امام را تبیین فرمودند و امروز هم نقشه‌ راه ما همان اصول امام بزرگوار است.

حجت الاسلام حاجی‌زاده بر همراهی ملت با امام در شرایط کنونی برای پیروزی و فائق آمدن بر مشکلات تأکید کرد.