برگزاری مراسم محوری ارتحال حضرت امام خمینی«ره» در بشرویه + عکس

حجت الاسلام باقرزاده عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) استان قم ،گفت: ارزش و احترام امام خمینی (ره) در دنیا به خاطر اقداماتی بزرگی است که این عالم فقیه انجام داده است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت الاسلام باقرزاده، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) استان قم- شامگاه (۱۳ خرداد) در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در بشرویه گفت: ارزش و احترام امام خمینی (ره) در دنیا به خاطر اقداماتی بزرگی است که این عالم فقیه انجام داده است.

رگزاری مراسم محوری ارتحال حضرت امام خمینی«ره» در بشرویه

وی با بیان اینکه عالم بر عابد فضیلت دارد، ادامه داد: عابد همیشه درصدد این است که خود را از غرق شدن در ورطه نابودی نجات دهد اما عالم می خواهد که با جان نثاری خود دیگران را از گرداب هلاکت و نابودی رها سازد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی(ره) در ادامه بیان گرد: علت اینکه مردم سراسر کشور برای گرامیداشت یک فقیه و وارسته گرد همدیگر جمع می شوند به خاطر نقش اساسی است که ایشان برای نجات عالم اسلامی از خود بر جای گذاشته است.

حجت الاسلام باقرزاده نقش امام خمینی(ره) در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را برجسته عنوان نمود و گفت: علمای زیادی بوده اند که خدمات آن‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست اما احترامی که یک امت و ملت برای حضرت امام خمینی(ره) قائل هستند به خاطر خدمات بزرگ و ارزشمندی است که ایشان انجام داده اند و به این گونه بود که امام راحل توانستند طومار یک رژیم ۲هزار و ۵۰۰ ساله را در هم بپیچند و به جای یک رژیم سلطنتی یک نظام مبتنی بر اسلام را محقق سازد.

رگزاری مراسم محوری ارتحال حضرت امام خمینی«ره» در بشرویه

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ تضمینی برای هیچ حکمی از احکام اسلامی نبود، افزود: اما امروز به برکت اندیشه های ناب حضرت امام خمینی(ره) شاهد نظامی هستیم که اسلامیت آن توسط فُقها تایید می شود و هر قانونی که در جمهوری اسلامی تصویب می شود اسلامیت آن تضمین شده است و امروز مطالبه مردم از نظام اسلامی اجرای دستورات و فرامین اسلام است.

حجت الاسلام باقرزاده در ادامه گفت: اسلام قبل از انقلاب یک اسلام فردی و در حد انجام عباداتی مثل نماز بود و امام راحل اقیانوس بزرگ اسلام را به مردم معرفی کرد و توانستند اسلام را احیا نمایند.

رگزاری مراسم محوری ارتحال حضرت امام خمینی«ره» در بشرویه

وی با اشاره به اینکه در گذشته دو مکتب لیبرال وسوسیالیسم در غرب و شرق دنیا حاکم بود، افزود: در دنیا اگر کسی خواسته بود که انقلاب کند و یک جنبش اجتماعی داشته باشد یا باید بر اساس محافظه کاری در قالب نظام های لیبرال دموکراسی و یا باید در قالب نظام های سوسیالیسم و الهام گرفته از اندیشه مارکسیستی اقدام می کرد اما امام راحل یک گزینه سومی را روی میز دنیا گذاشتند که اسلام می‌تواند حکومت و انقلاب کند و منطقه را اداره کند و اندیشه های اسلامی سیاسی امام راحل در مبارزه با رژیم‌های سکولار منطقه قرار داشت.

عضوهیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به تلاش‌های بی نتیجه اسرائیل در ازبین بردن جبهه مقاومت گفت: جبهه مقاومت که امتداد آن از ایران تا همجواری اسرائیل است و علی رغم تلاش های زیادی نموده است که این حلقه اتصال با ایران را از بین ببرد اما به عظمت اقتداری که حضرت امام خمینی(ره) به مقاومت اسلامی بخشیده است و کشورهایی مثل سوریه را از اشغال وحشی ترین افراد یعنی داعش نجات دهد به برکت اندیشه سیاسی الهی امام بوده است.

رگزاری مراسم محوری ارتحال حضرت امام خمینی«ره» در بشرویه

حجت الاسلام باقرزاده عنوان کرد: عربستان که تا چندی پیش برای ایران رجزخوانی می کرد و امروز به آمریکا می گوید که به این نتیجه رسیده ایم که دوستی با تو برای ما سودی ندارد و دوستی با ایران را ترجیح می دهیم و این هم به دلیل قدرت ایران در منطقه است.

وی با بیان اینکه اگر فقیه در جامعه اسلامی نباشد اسلام در خدمت کفر قرار خواهد گرفت، افزود: ما قبل ازانقلاب عزاداری می کردیم اما عزاداری و نماز و حجاب و روزه ای که ثمره اش عزت مسلمانان نباشد هیچ فایده ای نداشت و این کاری بود که امام راحل برای ایران و دنیای اسلام انجام داد.

رگزاری مراسم محوری ارتحال حضرت امام خمینی«ره» در بشرویه

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی(ره) در پایان عنوان کرد: افتخار می کنیم که ایران اسلامی به عنوان یکی از اضلاع مهم جنگ با آقایی دلار در کنار روسیه، چین، هند و حتی اندونزی که 250 میلیون مسلمان دارد در حال مبارزه و پایین آوردن ارزش دلار که یکی از ناموسی ترین مورد برای حاکمیت آمریکا است و این اتفاقاتی که می افتد به خاطر ولایت فقیه و اندیشه های سیاسی الهی امام است و نهضت بیداری در سرتاسر دنیا در حال رخ دادن است که به برکت اندیشه و تفکرات امام خمینی (ره) همه ملت ها بیدار می شوند و ما باید به آن افتخار کنیم .

رگزاری مراسم محوری ارتحال حضرت امام خمینی«ره» در بشرویه