معارفه امام جمعه جدید نهبندان

حجت الاسلام نجمی پور به عنوان امام جمعه جدید نهبندان منصوب شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، در نشست شورای اداری نهبندان با محوریت آیین تکریم و معارفه‌ی امام جمعه نهبندان که معارفه امام جمعه جدید نهبندان با حضور حجت الاسلام رضوانی نسب معاون ارزیابی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه‌ی کشور، آقای نخعی نماینده‌ی نهبندان و سربیشه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، مشاور استاندار در امور روحانیت، جمعی از خانواده‌های شهدا و همچنین تعدادی از مدیران کل استانی در سالن نور نهبندان برگزار شد ؛ امام جمعه جدید نهبندان معرفی شد.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور دراین مراسم گفت: مطالبه گری جزو وظایف امام جمعه است اما نباید نگاه حزبی و جناحی در این مطالبات وجود داشته باشد .

حجت الاسلام رضوانی نسب افزود : یکی از وظایف ائمه جمعه شناسایی و ایجاد زمینه رشد و پویایی روحانیون و نیروهای ارزشی انقلاب است .

وی گفت : سیاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر بومی گزینی است و افرادی به عنوان امام جمعه انتخاب می‌شوند که آشنا به آداب و رسوم و مباحث مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی منطقه باشند.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود : شورای سیاستگذاری برای انتخاب امام جمعه استقلال در تصمیم گیری دارد اما با مسئولین و معتمدین نیز مشورت می کند و در نتیجه شورایی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده تصمیم گیری نهایی را انجام می دهد.

حجت الاسلام رضوانی نسب با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس برای عدم ورود در انتصابات مسئولین شهرها گفت : قرار نیست که امام جمعه در انتصابات مسئولین ورود کند، امام جمعه باید در کنار فرماندار و نماینده ،خط نگهدار نظام و انقلاب باشند.

در این مراسم حجت الاسلام احمد نجمی پور به عنوان امام جمعه نهبندان معرفی و از خدمات ۱۵ ساله‌ی حجت الاسلام عباسعلی خزاعی قدردانی شد.