خراسان‌شمالی ۶۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران حرم امام (ره) اختصاص داد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از اختصاص ۶۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زایران استان به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محمد مشتری روز پنجشنبه اظهار کرد: امسال سهمیه خراسان شمالی اعزام ۲ هزار زائر برای شرکت در آیین سی و چهارمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که در قالب هشت کاروان و ۶۰ دستگاه اتوبوس به تهران اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه زائران صبح ۱۳ خردادماه از بجنورد به سمت تهران حرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: ناوگان مورد نیاز برای جابه جایی این تعداد زائر تامین شده و تدابیر لازم برای انجام این سفر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: برای تامین و ارتقای ایمنی سفر و بررسی فنی از ناوگان انجام می شود.

به گزارش بازتاب خراسان ،هزار زایر مرقد امام(ره) در قالب هشت کاروان از خراسان شمالی به تهران اعزام می شوند.

براساس این گزارش شیوع بیماری کرونا و همزمان شدن ماه مبارک رمضان با ایام ارتحال امام راحل سبب شد تا سال های اخیر اعزام به مرقد امام(ره) انجام نشود و بر این اساس اعزام به مرقد مطهر امام خمینی (ره) از این استان پس از ۶ سال انجام می شود.

در آخرین اعزام که در سال ۹۵ انجام شده بود بیش از چهار هزار نفر از شهروندان این استان به مرقد امام خمینی (ره) اعزام شدند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند