طرح مقابله با سرقت‌های خشن در خراسان جنوبی اجرا شد

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از اجرای طرح مقابله با سارقان خشن در استان خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۵ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کاظم صادقی اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای و با هدف کاهش و مهار جرایم به ویژه سرقت‌های خشن برای تامین آسایش و امنیت عمومی، طرح مقابله با سارقان به مدت سه روز در سطح استان اجرایی شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در مدت اجرای این طرح پنج فقره پرونده مربوط به سرقت‌های خشن در استان خراسان جنوبی را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر پنج فقره پرونده سرقت‌های خشن تعداد ۵۵ فقره سایر سرقت‌ها از قبیل منزل و اماکن دولتی و خصوصی کشف شد که در این رابطه ۳۵ نفر مالخر و سارق دستگیر شدند.

وی بیان کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی و با توجه به شواهد موجود و ارائه مستندات مربوطه به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ صادقی افزود: مقابله با سرقت یکی از اولویت‌های پلیس است و افرادی که بخواهند با اعمال مجرمانه، امنیت جامعه را خدشه‌دار کنند، پلیس در چهارچوب قانون بدون هیچ گونه اغماضی و قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد

توقیف ۳۹ دستگاه خودرو شوتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی هم از اجرای طرح ۷۲ ساعته مقابله با قاچاق سوخت خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۹ دستگاه خودرو شوتی توقیف شدند


سرهنگ جواد بخشی افزود: اجرای طرح سه روزه "مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی با اولویت برخورد با خودروهای شوتی" در دستور کار ماموران قرار گرفت.


وی اظهار داشت: ماموران با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به ۳۹ دستگاه خودرو مشکوک شدند و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در بازرسی از خودروها، مقدار ۴۳ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

وی با بیان اینکه در این رابطه ۳۹ متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: پلیس با اقتدار کامل در برخورد با خودروهای شوتی و حامل فرآورده‌های ملی در چهارچوب قانون با قانون‌شکنان قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند