افتتاح پروژه بهسازی بافت با ارزش روستای چنشت سربیشه

پروژه بهسازی بافت باارزش روستای چنشت از توابع سربیشه با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، بعد از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه بهسازی بافت باارزش روستای چنشت سربیشه افتتاح شد.

گفتنی است روستای چنشت از توابع سربیشه یکی از روستاهای گردشگری استان بوده که ثبت ملی شده است.

قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در رابطه با این پروژه اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ این روستا دارای ۳۵۵ خانوار و ۱۲۰۰ نفر جمعیت است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای حفظ و احیا بافت‌های با ارزش روستایی، اقدام به بهسازی و احیا بافت با ارزش روستای چنشت نموده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان ۳ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان در این روستا برای اجرای طرح بهسازی بافت باارزش هزینه شده است، یادآور شد: این اعتبارات از محل اعتبارات ملی هزینه گردیده است.

تنها به اقدامات انجام شده در راستای اجرای این پروژه در چنشت اشاره کرد و افزود: سنگ فرش معابر به میزان ۳ هزار و ۹۹۷ متر مربع، جداره سازی سنگی و بن ملات به میزان ۱۵ هزار و ۱۹۸ مترمربع، احداث دیوار سنگی به میزان ۱۳۰ مترمربع، رخ بام (سافترک) به طول یک هزار و ۹۴۶ متر، تابلو معرفی معابر ۳۶ مورد، رنگ آمیزی درب و پنجره ۶۱۸ مترمربع، کابل کشی مسیر معابر ۵۴۳ متر، روشنایی معابر ۳۸ شعله، سایبان حصیری ۱۷۲ متر مربع، قاب گچی اطراف درب و پنجره به طول ۳ هزار و ۲۸۰ متر، ناودان چوبی و گالوانیزه به طول ۴۵۰ متر، سکوی نشستن ۵۳ عدد، باغچه ۳۳ مورد و توسعه پل ورودی بافت یک دهانه بوده است.

وی یادآور شد: همچنین در بافت جدید روستا از محل اعتبارات اجرای طرح هادی نیز یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: این اقدامات شامل اجرای زیرسازی به میزان ۲ هزار و ۵۶۰ مترمربع، آسفالت به میزان ۹ هزار و ۲۵۵ مترمربع و دیوار سازی سنگی به میزان یک هزار و ۷۴ مترمربع می‌شود.