اجرای طرح توان‌افزایی در ۴۶۰ روستای خراسان‌شمالی مصوب شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح توان‌افزایی اقتصادی با هدف اشتغالزایی و توسعه در ۴۶۰ روستای خراسان شمالی مصوب شد و بعد از تکمیل مطالعات اجرا می شود.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، مرتضی بهزادفر روز دوشنبه اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، مطالعه ۴۶۰ روستا برای تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی به خراسان شمالی تکلیف شد اما اکنون این مطالعات در حدود ۵۰۰ روستای استان انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: این طرح در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های هر روستا در هر منطقه، برنامه های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی تهیه و اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: البته در برخی از روستاها، اهالی این مناطق طرح و ایده های خود در زمینه توسعه اقتصادی را ارائه کرده اند که می تواند اجرایی و زمینه ساز رونق اشتغال در روستا باشد.

بهزادفر خاطرنشان کرد: توسعه خوشه های کسب و کار روستایی، بهره برداری و رونق اشتغال در روستاها و مناطق عشایری از طریق احداث و توسعه بنگاه های اقتصادی رقابت پذیر و صادرات گرا از دیگر رویکردهای این طرح است.

وی گفت: این طرح تلاش دارد تا ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور روستاها محقق شود.

بهزادفر افزود: اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی با هدف توان افزایی اقتصادی روستایی در روستاهای هدف استان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: این طرح با کمک هیات علمی دانشگاه های استان تهیه و تدوین شد و برنامه اشتغالزایی مشخصی برای بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاها در نظر گرفته شد