کاروانهای زیر سایه خورشید حرم امام رضا(ع) به بیش از ۲ هزار نقطه اعزام شدند

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: کاروانهای زیر سایه خورشید حرم مطهر رضوی در شانزدهمین سال اعزام خود به ۲ هزار نقطه از ایران و ۹ کشور اعزام شده‌اند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مجتبی مختاری با اینکه خادمان آستان امام هشتم با حضور در بیمارستان‌ها، ندامتگاه‌ها، پرورشگاه‌ها، خانه‌های سالمندان، منازل شهدا و بیماران پرچم گنبد منور رضوی را با خود همراه می‌برند افزود فضای معنوی زیبایی را برای مردم رقم می‌زنند. همچنین حضور در پادگان‌ها، کشتی‌ها، ناوها، هنگ‌های مرزی، پالایشگاه‌ها و مجموعه‌های صنعتی و دانش‌بنیان از جمله دیگر برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: یکی از کارهای خادمان در جشن‌های زیر سایه خورشید وساطت برای حل اختلافات و گرفتن رضایت از شاکیان است که در این راستا قصاص‌های بسیاری به دلیل وساطت خادمان به رضایت ختم شده است.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: این کاروانها علاوه بر حضور در نقاط مختلف کشور به عراق، لبنان، سوریه، هند، گرجستان، ترکیه، پاکستان، روسیه و ترکمنستان هم اعزام شده‌اند.

اول ذی‌القعده هر سال همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختر نام گذاری شده که از این روز تا سالروز میلاد امام رضا(ع) یعنی یازدهم ذی القعده، "دهه کرامت" خوانده شده است.