۲ دستگاه ام. آر. آی تحویل شهرستان‌های فردوس و طبس شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲ دستگاه MRI برای نصب و راه‌اندازی در بیمارستان‌های شهید سید مصطفی خمینی (ره) طبس و حضرت رسول (ص) فردوس تحویل شبکه‌های بهداشت و درمان این شهرستان‌ها شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سید محمد موسوی میرزایی روز جمعه در گفت و گویی با بیان اینکه : مشکل کمبود دستگاه MRI در استان وجود داشت و در برخی شهرستان‌ها از جمله طبس و فردوس به خاطر مسافت و فاصله زیاد تا مرکز استان، به تامین این دستگاه نیاز مبرم بود که با پیگیری‌های فراوان مسوولان استان در یک سال گذشته و مساعدت وزارت بهداشت این ۲ دستگاه تامین شد.

وی با اشاره به آماده‌سازی فضا و مکان بهره‌برداری از دستگاه‌های MRI در طبس و فردوس گفت: تیم‌های فنی و تخصصی برای نصب و راه‌اندازی وارد عمل شده‌اند و امیدواریم با نصب و بهره‌برداری از این دستگاه‌ها تا یک ماه آینده مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: این دستاورد ارزشمند در دهه کرامت و به منظور شتاب بخشی و عملیاتی شدن برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی حاصل شد تا شاهد افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی برای تحقق اهداف عالیه نظام سلامت در استان باشیم.

وی همچنین با اشاره به تامین یک دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با فناوری پیشرفته برای استفاده در بیمارستان رازی بیرجند گفت: کاربرد این دستگاه به نحوی است که عروق را نشان می‌دهد و زمانی که بیمار مراجعه می‌کند، با گرفتن یک سی تی اسکن مشخص می‌شود فرد تنگی عروق دارد یا خیر و اینکه آیا بیمار در معرض سکته مغزی یا قلبی است.

موسوی میرزایی عنوان کرد: بهره‌برداری از این دستگاه به تشخیص بیماری‌های قلبی، مغزی و عروق اندام‌ها کمک بسیار قابل توجهی می‌کند.

وی افزود: شهرستان نهبندان نیز با مرکز استان فاصله دارد که قطعا تامین دستگاه ام. آر. آی برای این شهرستان نیز در برنامه دانشگاه وجود دارد و با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

ام. آر. آی یا روش تصویربرداری با تشدید مغناطیس (Magnetic Resonance Imaging) یکی از روش‌های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از آن می‌توان تصویر بافت‌های درونی بدن را دید و بیماری‌ها را تشخیص داد