۲ برابر شدن سهمیه جذب معلم در خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سهمیه جذب معلم در آزمون استخدامی سال گذشته استان ۳۲۶ نفر بود که با رایزنی‌های انجام شده امسال حدود ۲ برابر افزایش یافت.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، ابوالقاسم اکبری روز دوشنبه اظهار کرد: سهمیه خراسان شمالی از جذب معلم در آزمون استخدامی امسال آموزش و پرورش ۶۳۹ نفر است که در طی ۲ مرحله جذب می شوند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول ۳۸۱ نفر از سهمیه معلمان دوره‌های ابتدایی، استثنایی و عشایر و در مرحله دوم ۲۵۸ نفر در مقطع متوسطه جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: ۱۳۰ نفر هم سهمیه جذب مربیان پرورشی در نظر گرفته شده است و رایزنی های لازم برای جذب مربی مشاوره و نیروهای خدماتی نیز انجام شده است.

به گفته وی؛ مهرماه سالجاری نیز ۵۶۶ معلم از دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: در مجموع ۷۰۰ معلم در ۳۱۴ مدرسه عشایری فعالیت می کنند که به هفت هزار دانش آموز تعلیم می دهند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بیش از ۲ هزار باب مدرسه استان، ۱۴۳ مدرسه و ۲۴۶ مرکز آموزشی غیر دولتی و آموزش از راه دور با ۶ هزار معلم فعال است.

اکبری بیان کرد: همچنین از ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز استان، ۱۶ هزار و ۲۰۲ دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.