۲۰ فقره موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری خراسان‌شمالی صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: ۲۰ مورد موافقت اصولی در سالجاری به دنبال درخواست سرمایه گذاران برای راه‌اندازی تاسیسات گردشگری با هدف توسعه زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی در این استان صادر شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، علی مستوفیان روز دوشنبه اظهار کرد: اجرای این طرح‌های گردشگری جدای از جذب گردشگر، زمینه اشتغال غیر مستقیم و رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: این طرح‌های گردشگری شامل مجموعه ۶ مجموعه اردوگاه، هفت مجتمع گردشگری،۲ اقامتگاه بوم‌گردی، سه سفره‌خانه سنتی، هتل سه ستاره و توسعه مجموعه اقامتی پذیرایی در شهرستان‌های اسفراین، بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌ شده در این طرح‌ها هشت هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال است و با احداث این تاسیسات گردشگری به طور مستقیم برای ۲۰۱ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

مستوفیان خاطرنشان کرد: خراسان شمالی دارای مناطق نمونه گردشگری زیادی است که با توجه به قرار گرفتن این استان در جاده مواصلاتی، حوزه‌های تفریحی و سرگرمی، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است.

به گزارش بازتاب خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور و در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.