// ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۰۷
۳۶۰ برنامه فرهنگی در دهه کرامت توسط آستان قدس رضوی

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی به مناسبت ایام دهه کرامت دستکم ۳۶۰ برنامه علمی و فرهنگی را پیش‌بینی و تدارک دیده است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، عبدالحمید طالبی روز شنبه در گفت و گویی در جمع خبر نگاران در مشهد افزود: سند محتوایی برنامه‌های دهه کرامت امسال آستان قدس رضوی متناسب با مناسبت‌های خاصی همچون ولادت حضرت معصومه(س)، روز فتح خرمشهر، تجلیل از امام زادگان، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ با تشکیل کارگروه‌های مختلف تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان این که ۴۲ دستگاه به عنوان ستاد برنامه ریزی برنامه های دهه کرامت با همکاری کانون های خدمت فعالیتهای برون استانی در این ایام را بر عهده دارند افزود: زیارت، خدمت کریمانه و شادی و نشاط محور برنامه‌های دهه کرامت است.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: وظیفه همه ما نشر و ترویج معارف رضوی و نبوی است از همین رو سعی داریم در اجرای برنامه های این ایام به این اصل توجه داشته باشیم.

طالبی افزود: آغاز جشن‌های دهه کرامت از فردا همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در شهر قم و همچنین گردهمایی اعتاب مقدس داخل کشور به میزبانی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید یکی از برنامه‌های محوری است که همه ساله به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت انجام می شود گفت: روز گذشته ۷۳ کاروان خادمان بارگاه منور رضوی عازم شهرهای مختلف شدند و در ۲۰۰ نقطه از کشور حضور خواهند یافت.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: اهدای کتاب به ۱۰ کتابخانه، راه‌اندازی کتاب فروشی سیار، رونمایی و نقد آثار، آغاز رویداد شب های اهل قلم، برگزاری شب شعر، برگزاری همایش پدیدآورندگان رضوی، انتشار سه ویژه نامه توسط موسسه آفرینش‌های هنری و تولید آثار و انیمیشن های رضوی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده ویژه این ایام است