// ۲۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۱۴
اخذ مجوز تاسیس ۱۸ دهیاری در خراسان جنوبی

 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: مجوز تاسیس دهیاری برای ۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای شورا و فاقد دهیاری استان به منظور بهره‌مندی از اعتبارات دولتی اخذ شده است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حسین هاشمی افزود: با صدور این تعداد مجوز در سال گذشته، تعداد دهیاری‌های استان به ۹۶۷ دهیاری رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۳۸ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در روستاهای استان با اعتبار بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید گفت: این طرح‌ها در زمینه بهسازی و توسعه معابر، احداث دیوار حفاظتی، بوستان روستایی، زیرسازی چمن مصنوعی، احداث اتاقک دیجیتال و سایر حوزه‌ها بوده که از سوی دهیاری‌ها اجرا و بهره‌برداری شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین سال گذشته مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان از محل ماده ۳۸، ۳۹ و ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به حساب دهیاری‌های استان واریز شد.

وی از پیگیری اختصاص پنج دستگاه خودرو حمل زباله سبک به دهیاری‌های استان نیز خبر داد و گفت: با دریافت این خودروها، تعداد ماشین‌آلات دهیاری‌های استان اعم از خدماتی و عمرانی به ۲۸۲ دستگاه افزایش خواهد یافت.

هاشمی اضافه کرد: ۱۳ دوره آموزشی برای دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها به میزان ۱۲ هزار و ۵۴۰ نفر ساعت از ابتدای سال جاری به منظور افزایش سطح آگاهی و ارتقای دانش عمومی دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها برگزار شده است.

وی گفت: اجرای طرح توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به منظور افزایش ضریب پوشش بیمه روستائیان و عشایر استان از طریق برگزاری جلسات کارگروه استانی و کمیته‌های شهرستانی دنبال شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی از بازدید میدانی و نظارت بر عملکرد دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خبر داد و افزود: تبدیل وضعیت دهیاران و کارکنان دهیاری‌های مشمول قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پیگیری شد که تبدیل وضعیت ۱۶ نفر از واجدین شرایط انجام و قرارداد آنان به کارگری دائم (رسمی) تغییر یافته است