// ۲۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۲۳
کشتارگاه صنعتی تربت‌حیدریه پس از ۹ سال انتظار افتتاح شد

کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه به عنوان یکی از بزرگترین طرحهای تولید گوشت شرق کشور پس از ۹ سال انتظار امروز دوشنبه با حضور سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، عملیات ساخت کشتارگاه صنعتی تربت‌حیدریه سال ۱۳۹۳ در زمینی به مساحت هفت هکتار در کیلومتر ۶ جاده خواف و محدوده روستای "مورشک" با ۵۲ سوله نگهداری دام سبک، ساختمان اداری، نمازخانه، استراحتگاه دامداران، سالن کشتارگاه و واحد بسته‌بندی آغاز شد.

رییس هیات مدیره کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه امروز دوشنبه در مراسم افتتاحیه کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه گفت: این طرح با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان که ۱۲ درصد آن از محل تسهیلات بانکی است برای ۷۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد.

حسین قوی دل افزود: هم اکنون کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه به عنوان یکی از طرحهای /مشابه/ بزرگ شرق کشور روزانه هزار راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین را در چرخه بسته بندی گوشت و عرضه به بازار قرار داده است که این ظرفیت تا سطح نیاز منطقه امکان افزایش دارد.

همچنین معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مدیر حوزه تربت حیدریه در این مراسم گفت: کشتارگاه صنعتی این شهرستان به عنوان یکی از نیازهای اساسی استان از حدود ۹ سال پیش تاکنون به دلایل مختلف معطل راه اندازی بود که با حمایت وزارتخانه متبوع و تشریک مساعی مسوولان محلی و بخش خصوصی افتتاح شد.

حسین محمدی با یادآوری توانمندی بالای تربت حیدریه در تولید انواع فرآورده های کشاورزی و دامی افزود: این شهرستان در تضمین امنیت غذایی خراسان رضوی و حتی دیگر استانها جایگاه ویژه ای دارد ضمن اینکه کشتارگاه صنعتی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت در کنار دیگر واحدهای منطقه به راحتی می تواند بخش عمده ای از نیاز شرق کشور را تامین کند.

تربت حیدریه با بهره مندی از مزارع الگویی و توسعه آبیاری بارانی و قطره ای و روش های کشت نوین علاوه بر تولید عمده محصولات راهبردی نظیر گندم، دانه های روغنی، چغندرقند، سیب زمینی و نظایر آن به حدود ۱۰ استان کشور انواع بذرهای غنی شده صادر می کند از این روی منطقه مادر کشاورزی کشور نیز محسوب می شود.

علی اکبر کی پور معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: این شهرستان با عرضه عمده گوشت سفید و قرمز، انواع محصولات زراعی و باغی و حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد ابریشم کشور قطب تولیدی است از این روی رویکرد مدیران محلی حمایت از فراوری محصولات و توسعه زنجیره های تولیدی با هدف رشد ارزش افزوده و افزایش سرانه درآمدی بخش کشاورزی و صنعت است.