// ۲۳ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۴۳
عملیات اجرایی کارخانه تولید الیاف شیشه‌ در قاینات آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانه تولید الیاف شیشه‌ با سرمایه‌گذاری خارجی در ناحیه صنعتی شهید کاوه خضری از توابع شهرستان قاینات آغاز شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، مراسم کلنگ‌زنی این طرح صنعتی روز شنبه با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، سرمایه‌گذار خارجی و جمعی از مسوولان استانی و محلی در شهرستان قاینات برگزار شد.

کارخانه تولید الیاف شیشه‌ در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری ثابت صورت گرفته توسط سرمایه‌گذار خارجی (چین) برای این واحد تولیدی ۳۰ میلیون دلار است.

این کارخانه قرار است طی یک سال با ظرفیت سالانه ۱۳۰ هزار تن الیاف شیشه راه‌اندازی شود که اشتغال مستقیم ۸۵۰ نفر را به همراه دارد.

مواد اولیه این واحد تولیدی که در راستای تکمیل زنجیره ارزش ذخایر معدنی خراسان جنوبی ایجاد می‌شود، سیلیس، سنگ آهک، دولومیت، فلدسپات و سایر مواد معدنی است.

الیاف شیشه، دسته‌ای از کامپوزیت‌های پلیمری تقویت شده با فیبر شیشه و دارای استحکام بالایی هستند که معمولا در صنایع هوافضا، خودروسازی، صنایع دریایی و ساختمانی کاربرد دارند.