// ۱۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۲۳
ضرب‌الاجل دو ماهه به مسئولان برای تعریض خیابان ارتش

فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبی تاکید کرد: مسئولان دو ماه برای پرداخت مبلغ ۵۰ درصدی تعریض ۳۰ متری خیابان ارتش بیرجند فرصت دارند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، امیر شاطری شب گذشته با حضور در شورای اسلامی شهر بیرجند به مناسبت هفته شوراها با تبریک این مناسبت به اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: با توجه به طرح درخواست اعضای شورای شهر و شهرداری بیرجند در جلسه‌ای که چندی پیش در این خصوص برگزار شد، اعلام کردیم که آمادگی داریم که ۱۵ متر از ۳۰ متر مورد نظر برای تعریض خیابان ارتش را رایگان واگذار کنیم.

وی افزود: برای ۱۵ متر دیگر شهرداری یا مسئولان استان باید مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند که مسئولان مربوط از آن زمان تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

به گفته وی شرط مورد نظر در صورتی است که مبلغ ۱۵ متر دیگر تا دو ماه آینده پرداخت شود و اگر در این مدت باز هم اقدامی توسط مسئولان مربوط انجام نشود، این شرط قابل انجام نخواهد بود و مشکلات بعدی که با لغو یک‌طرفه این توافق پیش خواهد آمد به هیچ وجه متوجه ارتش نخواهد بود.

وی با اشاره به این نکته که برای انجام هر آنچه کار شهر را تسهیل می‌کند، در خدمت شما هستیم، عنوان داشت: اگر بخواهیم به موارد جزئی که در هر بخش وجود دارد، توجه کنیم، نخواهیم توانست که در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

به گفته امیر شاطری امنیت به سادگی به دست نمی‌آید و برای ایجاد امنیت باید عده‌ای جان خود را از دست بدهند و خراسان جنوبی با وجود همه فراز و نشیب‌ها، کویرها و دشت‌ها و نقاط مرزی از امنیت خوبی برخوردار است اما تصمیم گرفته شد یک تیپ در استان مستقر شود که استقرار آن نیاز به ملزومات و امکاناتی دارد که در خواست تأمین آنها را در راستای اجرای قانون داریم.

وی خطاب به اعضای شورای شهر بیرجند گفت: همه شما افراد تأثیر گذار در مدیریت شهر بیرجند هستید و از چهره‌های مردمی علمی هستید.

ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی با بیان اینکه جای خوشحالی دارد که با وجود اینکه روزی نمی‌توانستیم همدیگر را ببینیم، امروز در کنار هم هستیم.

امیر شاطری با تاکید بر اینکه ارتش هم گام با دیگر نیروهای مسلح از چنان اقتداری برخوردار است که اگر روزی برای برقراری امنیت کشتی‌های تجاری در نقاط مختلف جهان باید پول پرداخت می‌کردیم، امروز نیروهای دلاور ارتش این امنیت را برقرار می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که ارتش در کنار ساخت و تولید تجهیزات نظامی در کنار مردم برای خدمت به آنها است، گفت: امروز آمادگی داریم تا در جهت منافع خراسان جنوبی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: امام (ره) با کلام نافذش دنیا را به زانو در آورد و با تدابیر مقام معظم رهبری از موج‌های متلاطم جهان عبور کرده‌ایم و با تمام وجود برای حل اختلافات موجود در این زمینه ورود کرده‌ایم و دست دوستی برای برقراری تعامل به سوی همه دراز کرده‌ایم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع همه اختلافات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای لشکر ۳۰ در طول مرزهای شرقی و در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان در کنار نیروهای مرزبانی حضور دارند.

به گفته وی ارتش در حال ساخت ۲۶۴ واحد مسکونی در بیرجند و ۹۰ واحد هم در نهبندان است.

خشک شدن ۵۴۰۰ اصله درخت در اراضی ارتش

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران برخواسته از مردم و مورد اعتماد مردم است، گفت: امنیت در زمین، هوا و دریا توسط نیروهای مسلح برقرار است و ارتشی مقتدر و قانون گرا داریم که بر اساس شرایط موجود اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

حسنی صفت خاطرنشان کرد: تاکنون آدرس‌های اشتباهی از سوی بعضی از دستگاه‌های اجرایی استان به ما داده می‌شد ولی در جلسه‌ای که چندی پیش با حضور امیر شاطری برگزار شد وقتی دغدغه اعضای شورای شهر بیرجند در باره تعریض خیابان ارتش بیان شد، امیر شاطری با پیشنهاد خود در این زمینه از انجام این کار استقبال کرد.

وی تصریح کرد: برای پیگیری موضوع خشک شدن پنج هزار و ۴۰۰ درخت در زمین‌های مورد نظر به دادگاه شکایت کردیم اما دادگاه خود را صالح به رسیدگی به این شکایت ندانست و از آن جای که دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند بر علیه هم شکایت کنند، رسیدگی به این موضوع بر عهده استانداری گذاشته شده است.

در ادامه دیگر اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با تشکر از همکاری‌های امیر شاطری با شورا و شهرداری برای رفع اختلافات موجود به مواردی مانند اینکه ارتش برای حل این مشکلات کم کاری نکرده است، ضرورت اقدام برای بازگشایی خیابان‌های عدل و معلم، لزوم پیگیری برای تحقق مطالبات مردم، انتفاعی نبودن درخواست‌های اعضای شورا و… اشاره کردند.