// ۱۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۲۰
افتتاح ۳۵۰ طرح اشتغال و عمرانی بهمناسبت هفته بسیج در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۳۵۰ طرح اشتغال و عمرانی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان طی هفته بسیج سازندگی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، مهدی هنری صبح یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی، اظهار کرد: بحث مردمی کردن اقتصاد یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است که ما در این زمینه و همچنین موضوع اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ ورود پیدا کردیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهمترین نیازی که در تمام کشور در حوزه اقتصاد، اشتغال و توانمندسازی مطرح است به مردمی کردن اقتصاد ارتباط دارد، گفت: شعار اصلی حوزه بسیج سازندگی در سال جاری تمرکز بر روی اقتصاد مردم پایه و برون سپاری کردن فعالیت‌ها است.

نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم اولین اقدام در برون سپاری

هنری با تأکید بر اینکه اولین اقدام در بحث برون سپاری فعالیت‌ها، نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم بود که نیروهای جهادی و مردمی کار را به دست گرفتند، افزود: در کنار بازاریابی و فروش محصولات بحث توانمند سازی تولید کننده‌ها با آموزش‌های لازم و مورد نیاز نیز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و تثبیت اشتغال از جمله برنامه‌های مهم برای تولید کننده‌ها است، گفت: در حوزه اشتغال‌زایی در حال حاضر هزار و ۷۳۵ کارگاه در خراسان جنوبی فعال است و این مجموعه کارگاه‌ها موجب اشتغال‌زایی و تثبیت شغل برای ۳۶ هزار و ۶۰ نفر شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی بسیج برای اشتغال‌زایی پرداخت شده است، اظهار کرد: ۴۹۲ صندوق قرض‌الحسنه مرتبط با بسیج سازندگی در خراسان جنوبی فعال است که ۳۳ هزار و ۸۸۰ نفر عضو صندوق‌ها هستند.

هنری افزود: تعداد تعاونی‌ها در خراسان جنوبی را ۲۳ مورد است که سرمایه این صندوق‌ها ۲۷۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان این‌که از ابتدای تشکیل صندوق‌ها برای بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال از طریق صندوق‌ها ایجاد شده است، ادامه داد: از ابتدا به ۱۱ هزار و ۳۵۰ فقره وام پرداخت شده است.

ثبت دو هزار و ۴۲ گروه جهادی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس جهادی داریم که از این تعداد ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیا محور و هزار و ۶۶ گروه جهادی محله محور است.

هنری یادآور شد: از این تعداد هزار و ۲۸۲ گروه در مناطق روستایی و ۷۶۰ گروه جهادی نیز در نقاط شهری خدمت رسانی می‌کنند.

وی به برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اشاره و بیان کرد: ۳۵۰ طرح اشتغال و عمرانی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان طی هفته بسیج سازندگی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

هنری با بیان اینکه برنامه محوری هفته بسیج سازندگی ۲۷ اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار می‌شود، بیان کرد: در این مراسم از جهادگران برتر نیز تجلیل می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: طی هفته بسیج سازندگی شاهد افتتاح ۳۲۷ کارگاه اشتغال با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار خواهیم بود که این تعداد پروژه برای ۳۷۵ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.