// ۱۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۰۸
گرانفروشی ۳۵ میلیارد ریالی شرکتهای حمل و نقل مسافری مشهد

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۴ شرکت حمل و نقل مسافری در مشهد به دلیل اعمال نکردن کاهش ۲۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس بعد از تعطیلات نوروز، به گرانفروشی ۳۵ میلیارد ریالی متهم و به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، بخشعلی بیاتی روز شنبه افزود: در روزهای پایانی سال گذشته و نوروز امسال مانند روال سالهای گذشته برای جبران تردد یک سر خالی اتوبوسها، افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس برای فعالیت شرکتهای حمل و نقل مسافری در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه تا ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۲، در نظر گرفته و مجوز آن از سوی دستگاه های اجرایی صادر شد.

وی اضافه کرد: اما نرخهای بلیت اتوبوس بعد از اتمام بازه زمانی مزبور و از ۲۱ فروردین ماه باید به حالت قبل یعنی به زمان قبل از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ بازمی گشت که تعدادی از شرکتهای حمل و نقل مسافری مشهد، نرخ های بلیت را به قیمت های قبل کاهش نداده بودند.

او ادامه داد: با وجود پیگیری ها و تذکرات بازرسان و کارشناسان به مدیران شرکت های حمل و نقل مسافری مشهد و همچنین دست اندرکاران مرتبط در حوزه حمل ونقل در پایانه مسافربری هیچ گونه اعتنایی به تذکرات نشد و اصرار به ادامه تخلف داشتند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در راستای ادامه اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر با استقرار بازرسان و کارشناسان در پایانه مسافربری و نظارت بر عملکرد شرکتهای مسافربری، گرانفروشی برای بازه زمانی ۱۵ روزه ( از ۲۱ فروردین تا پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ ) محاسبه شد.

بیاتی افزود: در این بازرسی تعداد ۲۴ شرکت حمل و نقل مسافری در مشهد به علت برنگرداندن بلیت اتوبوس به نرخهای قبل توسط بازرسان وکارشناسان معاونت بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد ریال بابت گرانفروشی به اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی معرفی شدند.