// ۱۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۶:۵۹
حدود پنج هزار معلم حامی ایتام خراسان‌شمالی هستند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: از مجموع ۲۷ هزار حامی فرزندان یتیم و محسنین استان چهار هزار و ۷۸۳ معلم هستند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، مجید الهی راد روز شنبه اظهار کرد: این تعداد معلم ۶ هزار یتیم را تحت پوشش دارند که در مجموع ۴۲۰ میلیون تومان در ماه به حساب آنها واریز می کنند.

وی افزود: براساس آمار میزان مشارکت معلمان، کارکنان آموزش و پرورش و فرهنگیان طی ۲ سال اخیر در طرح هر کارمند یک حامی نسبت به سال های گذشته ۲ برابر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این تعداد معلم ۶ هزار یتیم را تحت پوشش دارند که در مجموع ۴۲۰ میلیون تومان در ماه به حساب آنها واریز می کنند.

الهی راد بیان کرد:اکنون سه هزار فرزند یتیم و سه هزار ۴۸۰ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

وی تصریح کرد: براساس آمار و با توجه به پایین بودن مبلغ سرانه ماهیانه ایتام و محسنین، کماکان یکهزار و ۲۵۰ نفر از فرزندان ایتام و محسنین در استان نیازمند حامی هستند.

افزایش ۳۷ درصدی جذب حامی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان امسال ۲ هزار و ۱۱۲ نفر به جمع حامیان ایتام و محسنین پیوستند.

الهی راد بیان کرد: این تعداد حامی که در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده اند ۲ هزار و ۴۶۰ فرزند یتیم و محسنین خراسان شمالی را مورد حمایت قرار می دهند.

وی افزود: سال گذشته نیز یک هزار و ۵۳۲ نفر در ماه مبارک رمضان و طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده بودند که این طرح امسال افزایش ۳۷ درصدی در جذب حامیان را در بردارد.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.