// ۱۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۱۷
شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها در خراسان جنوبی فعال شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها فعال شوند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان شاهد اتفاقات خوب در استان خواهیم بود.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، جواد قناعت ظهر امروز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه اگر شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها فعال شوند با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان شاهد اتفاقات خوب در استان خواهیم بود، اظهار داشت: خراسان جنوبی با وجود محرومیت‌ها در زیرساخت‌ها در حوزه مفاخر و شخصیت‌های انسانی وارسته و پر رنگ بودن فرهنگ جلودار است.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های شورای فرهنگ عمومی این است که جلسات این شورا تا پایین‌ترین رده در استان شکل نگرفته است افزود: فرهنگ عمومی نظام معنایی و خوب و بد زندگی اجتماعی مردم را شکل می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شناخت و اطلاع از وضع شورای فرهنگ عمومی، اصلاح و ارتقای فرهنگ و نظارت بر پیگیری مصوبات در سطوح ملی و استانی از جمله وظایف شورای فرهنگ عمومی است گفت: فرهنگ عمومی از منظر نظری و مادی حائز اهمیت است.

قناعت بیان کرد: اگر فرهنگ عمومی وارد بطن زندگی افراد جامعه شود، سبک زندگی را که همان نظام و ساختاری که عمومی‌ترین و خصوصی‌ترین کارها است را به وجود می‌آورد.

استاندار خراسان جنوبی از دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خواست، ضمن تقویت ساختار دبیرخانه شورای فرهنگ‌ عمومی استان، با توجه به اینکه خراسان جنوبی زادگاه پدر علم ارتباطات است، میزبانی جشنواره ملی سواد رسانه‌ با هدف اعطای جایزه پرفسور معتمدنژاد را به استان خراسان جنوبی واگذار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در تمام بخش‌ها و شهرهایی که نهاد امامت جمعه در آنجا مستقر است جلسه شورای فرهنگ عمومی باید برگزار شود، اظهار داشت: مدیران و اعضای شورای فرهنگ عمومی که احکام خود را دریافت کرده‌اند باید شخصاً در جلسات شورا حضور یابند که این مهم در قالب ارزیابی سه ماهه، در صحن شورا مطرح خواهد شد.

فرخنده با تاکید بر اینکه در سال 1402 تمام برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله بزرگداشت مفاخر علمی، دینی و فرهنگی استان منتج به تقویت هویت ایرانی اسلامی شود افزود: تقویت هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی در سطح جامعه با تمرکز بر دانش‌آموزان از مهمترین اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین یکی‌از اولویت‌های سال قبل بود گفت: بزرگداشت آیت‌الله اوحدی 18 تیرماه امسال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

فرخنده عدم اتصال شوراهای فرهنگ عمومی به محلات را یک خلأ برشمرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید به مسجد با محوریت امام جماعت برای تحقق مسجد امام‌محور پیوند بخورد.