// ۱۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۳:۴۵
اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی تصویب شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در پی سفر مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خراسان جنوبی، اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی در این استان تصویب شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه فیبر نوری روستایی افزود: پس از احصای نیازمندی‌های توسعه شبکه فیبر نوری استان توسط کارشناسان اداره کل و پیگیری‌های به عمل آمده از مجری طرح، با سفر به شهرستان نهبندان اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های نهبندان و خوسف مصوب شد که به زودی برای اجرا به شرکت مخابرات ایران به عنوان پیمانکار طرح ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر فیبر نوری بر کیفیت و پایداری ارتباطات گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده با اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری، ۳۵ روستای دیگر استان با بیش از سه هزار و ۳۰۰ خانوار، شامل ۱۴ سایت تلفن همراه و ۶ مرکز تلفن روستایی به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه فاز تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد که فاز اول آن به طول ۱۳۰ کیلومتر در بخش سرداران نهبندان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری نیز در نشست جمع‌بندی این سفر که در فرمانداری نهبندان و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: توسعه ارتباطات روستایی خراسان جنوبی و تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم به نسبت سایر استان‌ها، رشد بالاتری داشته که نشان دهنده توجه ویژه دولت به این استان است.

ایرج روحی افزود: در این استان نیز شهرستان نهبندان به صورت ویژه مورد توجه بوده و روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در این شهرستان از ۵۷ درصد به ۸۰ درصد رسیده است که تا پایان سال جاری ۷۰ روستای دیگر نهبندان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمرکز این وزارتخانه بر توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای فاقد اتصال است و برنامه‌ریزی لازم برای اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به این شبکه تا قبل از پایان سال جاری انجام شده است.