// ۱۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۱:۴۸
کشف ۱۰ تن مواد اولیه خوراک دام وطیور فاقد هویت در خراسان جنوبی

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از کشف و توقیف ۱۰ تن مواد اولیه، افزودنی خوراک دام و طیور فاقد هویت در استان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، فاطمه صباغ‌زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: همه تولیدکنندگان خوراک دام و طیور برای استفاده از انواع افزودنی‌ها و مکمل‌های دارویی و غذایی باید از داشتن پروانه ساخت محصولات خریداری شده مطمئن شوند و پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به حمل و نقل آن اقدام کنند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور استان، اظهار کرد: در بازرسی صورت گرفته، ۱۰ هزار کیلوگرم افزودنی خوراک دام و طیور کشف و تا تعیین تکلیف نهایی، ضبط موقت شد.

صباغ زاده با بیان اینکه در روند این بازرسی‌ها، تمامی مواد اولیه دارویی از قبیل مکمل‌ها، بافرها و ویتامین‌ها بررسی شد، گفت: نظارت‌های دامپزشکی به صورت مستمر بوده و بر روند فعالیت کارخانه داران در زمینه تولید خوراک دام و طیور نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین این مواد از نظر مشخصات شماره پروانه ساخت، شماره سری ساخت، لوگوی سازمان دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا همچنین وضعیت ساماندهی انبارها، نحوه نگهداری از مواد اولیه دارویی و مکمل‌ها بررسی شدند.