// ۰۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۷:۴۵
فرماندار فردوس: ۱۰ نمره ارزیابی مدیران در سال جاری، عملکرد روابط عمومی

فرماندار فردوس در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در نوروز امسال اقدامات خوبی توسط ستاد خدمات سفر انجام شد که کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جرحی، از جمله آنها بود.


  گزارشی از : اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مهدی روشن با اشاره به شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» گفت: الحاق ۲۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری فردوس و ‌اسلامیه و اجرای طرح بزرگ مسکن ملی نیز از دیگر فعالیت های قابل توجه در سال گذشته بود که مدیران وظیفه دارند با هدف امیدآفرینی، مردم را از این اقدامات که مایه امید است، مطلع کنند.
وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ نمره ارزیابی مدیران، در حوزه روابط عمومی خواهد بود و‌ مدیران وظیفه دارند در این خصوص، برنامه داشته باشند.
فرماندار فردوس، مهار تورم، رشد تولید و نگاه تحولی را از الزامات تحقق شعار امسال عنوان کرد و یادآور شد: در رشد تولید، شاخص های اشتغال، طرح «فردوس شهر کار در خانه»، ظرفیت های گردشگری و‌ معدنی زیادی داریم.
روشن گفت: مدیران باید مردم را در موضوع توسعه و‌ تولید مشارکت دهند و برای مردم‌الگوسازی کنند.
وی همچنین با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، تصریح کرد: یک‌ مدیر در نظام جمهوری اسلامی، وظیفه دارد نسبت به عملکرد کارکنان مجموعه خود در داخل و خارج از مجموعه اداری حساس باشد و تذکر لازم را بدهد.
فرماندار فردوس به دغدغه های مردم‌‌ نیز اشاره کرد و یادآور شد: نباید کار به جایی برسد که مردم برای انجام امور خود به فرماندار مراجعه کنند و‌ پس از تماس و پیگیری توسط فرمانداری، کار توسط مدیر اداره انجام شود این یعنی یک جای کار اشکال دارد.
امام‌ جمعه فردوس با اشاره به حادثه صحرای طبس، در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس اظهار داشت: یکی از دلایلی که افراد در مسیر هدایت قرار نمی‌گیرند، این است که چشم خود را می بندند و متوجه واقعیت‌ نیستند.
حجت الاسلام شاکری گفت: حادثه طبس نشان داد که قدرت خدا، فوق قدرت های بشر است و خداوند در این حادثه با پیش پا افتاده ترین وسیله «شن» تمام تدابیر دشمن را نقش بر آب کرد.
رئیس بیمه سلامت فردوس نیز با اشاره به ۴۸۰ هزار بیمه شده در سطح استان خراسان جنوبی و ۲۶ هزار بیمه شده در شهرستان فردوس، اظهار داشت: ماهیانه ۲/۵ تا سه میلیارد تومان هزینه خدمات بیمارستانی و‌ درمانی برای بیمه شدگان پرداخت می شود.
براتی، همچنین با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص در آبان‌ماه سال گذشته گفت: تاکنون ۷۰ بیمار خاص در شهرستان فردوس برای استفاده از خدمات درمانی به این صندوق مراجعه کرده و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان نیز به استان، درخواست هزینه داده ایم.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس نیز از تحقق ۱۵۳ درصدی تعهد اشتغال در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته همچنین مبلغ ۶۵ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال توسط دستگاه های اجرایی عضو‌ کمیته اشتغال شهرستان پرداخت شده است.
صولتی، از اجرای ۳۵ برنامه مختلف در هفته کار و‌کارگر خبر داد و افزود: سال گذشته دو هزار نفر از جامعه کارگری فردوس در مراسمی، گرد هم آمده و از کارگران نمونه شهرستان نیز تجلیل شد.
رحیمی، مدیر آموزش و پرورش فردوس نیز با تبریک فرا رسیدن هفته معلم، از اجرای بیش از ۳۰ برنامه متنوع در هفته گرامیداشت مقام معلم در این شهرستان خبر داد.