// ۳۱ فروردين ۰۲ ، ۱۴:۰۶
۱۳ هزار و ۳۲۴ فرهنگی خراسان جنوبی مشمول طرح رتبه بندی معلمان

در خراسان جنوبی تعداد ۱۳ هزار و ۳۲۴ نفر از فرهنگیان استان مشمول طرح رتبه بندی معلمان می‌شوند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، استاندار در شورای آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته مقام معلم گفت:۱۳ هزار و ۳۲۴ فرهنگی خراسان جنوبی مشمول طرح رتبه بندی معلمان جایگاه و منزلت مقام معلم، به دلیل وظایف سنگین انسانی و تربیتی فرزندان و آینده سازان کشور، بسیار کلیدی و حیاتی است.
آقای قناعت با اشاره به اینکه به دلیل حساسیت این جایگاه، معاندین این نظام همواره در تلاش اند تا با فریب و نیرنگ به این جایگاه طمع داشته باشند افزود: نقش معلمان و فرهیختگان در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و استمرار آن بر هیچ کس پوشیده نیست و دشمنان بر آن کینه دارند این جایگاه همواره مورد توجه دشمن است و لازم است معلمان ولایی ما در هفته مقام معلم مراقب توطئه چینی بدخواهان باشند.

در شورای آموزش و پرورش استان اعلام شد در خراسان جنوبی ۲۱ درصد آموزشیار در رتبه اول، ۱۵ درصد مربی معلم در رتبه دوم، ۴۸ درصد استادیار معلم در رتبه سوم، ۱۳ درصد دانشیار معلم در رتبه چهارم، نیم درصد استاد معلم در رتبه پنجم قرار دارند و ۲ و نیم درصد هم شامل مزایا می‌شوند.

موسوی نژاد افزود: فرهنگیان جامانده از طرح یا افرغادی که معترض هستند می‌توانند تا ۹ اردیبهشت مدارک خود را جهت بررسی در طرح رتبه بندی در سامانه بارگذاری کنند.
وی با گرامیداشت مقام معلم از برنامه‌های متنوع در این هفته خبر داد و گفت: مراسم محوری گرامیداشت هفته مقام معلم ۱۷ اردیبهشت ماه به صورت استانی در بیرجند برگزار می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به بازنشسته شدن ۱۸۴۹ نفر در مهر ۱۴۰۲ به برگزاری آزمون استخدامی برای مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: سهمیه استان برای جذب معلم ۴۰۰ نفر است.

موسوی نژاد افزود: با توجه به تأثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور ۱۴۰۲ نیاز به تأمین ملزومات حفاظتی در ۶۲ حوزه اجرا، هستیم.
وی گفت: در خرداد امسال ۷ هزار و ۷۱۷ دانش آموز پایه دوازدهم در امتحانات نهایی حاضر خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به توانمندی گروه ریاضی آموزش و پرورش استان گفت: سوالات ریاضی و حسابان امتحانات نهایی کشور توسط معلمان خراسان جنوبی طرح خواهد شد.

احمد نژاد معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: ۹۸ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان بهره‌مند از نعمت سوادند که این رقم یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
وی به برگزاری نخستین همایش رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید با مقتضیات زمان و مکان و مردم با هدف سواد آموزی تقاضا محور اشاره کرد و گفت: تمام افرادی که برای شناخت زیست بوم خراسان جنوبی در سطح ملی و بین المللی توان دارند می‌توانند تا پایان اردیبهشت آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

همایش رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید با مقتضیات زمان و مکان و مردم خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود