// ۳۱ فروردين ۰۲ ، ۱۲:۴۷
برنامه‌های هفته معلم در شان فرهنگیان باشد

استاندار خراسان جنوبی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم باید اجرای برنامه‌های وزین، متنوع و در شأن فرهنگیان در دستور کار قرار گیرد.


گزارشی از: حمید رضا تاکی


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، جواد قناعت روز پنجشنبه در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری افزود: در آستانه ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم قرار داریم لذا جایگاه و منزلت معلمان به خاطر وظایف سنگین انسانی و تربیتی که ایفا می‌کنند، فرزندان این مرز و بوم را آموزش و آینده‌سازان را برای عرصه‌های مدیریتی پرورش می‌دهند بسیار مهم، حیاتی و کلیدی است.

وی بر لزوم پاسخگویی شفاف و اقناع‌سازی جامعه فرهنگیان در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: با توجه به جایگاه مهم معلمان، ممکن است دشمنان و معاندان نسبت به این جایگاه طمع‌ها و برنامه‌هایی داشته باشند چون انقلاب اسلامی هم یک انقلاب معنوی بود و انسان‌های فرهیخته مثل فرهنگیان آمدند و در پیروزی، شکل‌گیری و استمرار آن که تاکنون بیش از چهار دهه از عمر با برکتش می‌گذرد نقش‌آفرینی کردند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: فرهنگیان در سطح کشور به ویژه در استان خراسان جنوبی، انسان‌های ارزشی، ولایی، فرهیخته، دلسوز، انقلابی و با بصیرت هستند و خوشبختانه تاکنون در سطح استان چنین مساله‌ای نداشتیم که حرکت‌های کور و مذبوحانه دشمن بتواند در قشر فرهنگیان تاثیر بگذارد و انتظاری هم جز این نیست.

وی گفت: درخصوص بزرگداشت هفته معلم باید مراقبت شود از خلاءهایی که ممکن است در اجرای برنامه‌ها پیش بیاید معاندان سوء‌استفاده نکنند.

قناعت شورای آموزش و پرورش را از شوراهای کلیدی و مهم استان برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت جایگاه معلم و بزرگداشت این هفته، در نیمه اول اردیبهشت ماه جلسه شورای آموزش و پرورش با یک دستور کار برای پرداختن به هفته معلم و برنامه‌های آن به صورت وبیناری با شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید مراقبت لازم را انجام داد که مراسم گرامیداشت هفته معلم بدون هیچ حاشیه‌ای در فضای همدلی و هماهنگی با کار تیمی برگزار شود.

در این نشست لوح تقدیر معاون وزیر آموزش و پرورش از اعضای شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی توسط استاندار به آنان اهدا شد.