// ۳۱ فروردين ۰۲ ، ۱۵:۰۹
هفت برابری سرانه دانش‌آموزی مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان سرانه دانش‌آموزی به مدارس عادی استان تخصیص یافته است که این مبلغ نسبت به مدت مشابه قبل هفت برابر رشد دارد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سید علیرضا موسوی‌نژاد روز پنجشنبه در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: همچنین بیش از ۵۲ میلیارد تومان سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی در سال گذشته و ۲۰ میلیارد تومان هم فروردین امسال واریز شده است.

وی گفت: به‌رغم رشد چشمگیر سرانه دانش‌آموزی، هنوز مدارس استان حدود ۹۰۰ میلیون تومان بدهی آب، برق و گاز دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: طرح رتبه‌بندی معلمان در این استان اجرایی شده است و ۱۳ هزار و ۳۲۴ نفر مشمول رتبه‌بندی شده‌اند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان می‌توانند تا نهم اردیبهشت مدارک خود را برای رتبه‌بندی در سامانه بارگذاری کنند افزود: همکاران ما در میز کار رتبه‌بندی مستقر در اداره کل آمنوزش و پرورش پاسخگوی اعتراضات، سوالات و شبهات مراجعین و متقاضیان اصلاح رتبه هستند.

موسوی‌نژاد به بازنشسته شدن هزار و ۸۴۹ نفر از فرهنگیان استان در مهر ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: آزمون استخدامی برای مقطع ابتدایی برگزار می شود و سهمیه استان برای جذب معلم ۴۰۰ نفر است.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه شوای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع سیاست‌ها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی، پس از پایان متوسطه و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی، آموزش و پرورش موظف به ایجاد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با افزایش اهمیت سوابق تحصیلی و تسری آن به کل دوره متوسطه ایجاد عزم ملی، استانی و شهرستانی برای اجرای سیاست‌های جدید ضرورت دارد و اجرای مطلوب و دقیق این طرح، نیازمند بسیج منابع موجود در استان و تعامل دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی با آموزش و پرورش است.

وی تهیه ۳۱۰ دستگاه رایانه، دوربین، راکت موبایل یاب، سیگنال یاب، چاپگر، دستگاه تکثیر، کولر و اسکنر برای تجهیز ۶۲ حوزه آزمون امتحان نهایی و چهار حوزه تصحیح را ضروری اعلام کرد و افزود: خرداد امسال هفت هزار و ۷۱۷ دانش‌آموز دختر و پسر پایه دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

موسوی‌نژاد با اشاره به بیش از ۲۰ برنامه محوری استانی و شهرستانی در هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: دیدار با نماینده ولی قیه در استان، برگزاری آیین نمادین سپاس معلم، برپایی مراسم تکریم و تجلیل از معلمان، مسابقات فرهنگی، عقیدتی، ورزشی و هنری، برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری، یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و برگزاری همایش خانوادگی فرهنگیان از جمله این برنامه‌هاست.

وی گفت: مراسم محوری گرامیداشت هفته معلم ۱۷ اردیبهشت ماه به صورت استانی در بیرجند برگزار می‌شود و تلاش شده برنامه‌های متنوعی برای این بزرگداشت در نظر گرفته شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۹۸ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان سواد دارند که این رقم یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مهدی احمدنژاد ادامه داد: نخستین همایش رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید با مقتضیات زمان و مکان و مردم با هدف سوادآموزی تقاضامحور برگزار می‌شود و تمامی افرادی که برای شناخت زیست‌بوم خراسان جنوبی در سطح ملی و بین‌المللی توان دارند، می‌توانند تا پایان اردیبهشت آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: همایش رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید با مقتضیات زمان و مکان و مردم خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود.

تخصیص ۶۰۰ میلیون تومان برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، ۵۰۰ میلیون تومان برای برگزاری آیین‌های هفته معلم، یک میلیارد تومان تجهیز حوزه‌های امتحان نهایی و تخصیص حداکثر ۴۰ درصد سهمیه به دانش‌آموزان شهری شهرستان طبس برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه از مصوبات این نشست بود.

همچنین در این نشست لوح تقدیر معاون وزیر آموزش و پرورش از اعضای شواری آموزش و پرورش استان با حضور استاندار خراسان جنوبی تقدیم شد.